سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 07:41 - سه شنبه 13 خرداد 1393

فرماندار اصفهان در جشن بزرگ احیا کنندگان زاینده رود

اقدام کشاورزان در ساماندهی رودخانه از مصادیق عزم ملی است

فرماندار اصفهان گفت: کسی نمی تواند ادعا این را داشته باشدکه بدون همراهی کشاورزان در ساماندهی رودخانه موفق می شود، حضور کشاورزان در راستای این طرح از مصادیق عزم ملی و مدیریت جهادی بود.

به گزارش اصفهان شرق: فضل الله کفیل فرماندار اصفهان در جشن بزرگ احیا کنندگان زاینده رود و در جمع کشاورزان برآان جنوبی با بیان فرازی از صلوات شعبانیه اظهار داشت: ائمه معصومین کشتی نجات اند که در دریای مواج هستی در حرکت می باشند و آنها که سرنشین این کشتی باشند اهل نجات و آنانی که سبقت بگیرند اهل هلاکت و دوری از دین می شوند و بهترین تعریف اعتدال ملازمت با معصومین و اولیای دین می باشد.

وی کشاورزان را صبور در شرایط خشکسالی خواند و با توجه به همراهی آنان افزود : می بایست از کشاورزان عزیز که در ساماندهی رودخانه شرکت کردند و در شرایط خشکسالی صبوری و مشکلات رابه جان خریدند تشکر ویژه ای داشته باشم زیرا با همت شما کشاورزان و همت مسئولین مشکلات بر طرف می شود.

کفیل فعالان حوزه زاینده رود را ماندگاران تاریخ خواند و تصریح نمودک هر کس در این حوزه فعلانه وارد شود و خدمتی برای مردم انجام دهد در تاریخ ماندگار است و این اقدام کشاورزان در ساماندهی رودخانه از مصادیق بارز عزم ملی و مدیریت جهادی است و هیچ کس نمی تواند ادعا کند که بدون همراهی کشاورزان موفق می شود.

فرماندار اصفهان برداشت های غیر قانونی برخی از کشاورزان از زاینده رود را از روی غفلت دانست و گفت: از کسانی که به واسطه ی غفلت از  پساب استفاده می کردند و اجازه آزاد سازی پساب را دادند و همچنین همه همراهان لایروبی رودخانه تشکر و دست تک تک آنان را می بوسم. همه باید در حفظ و انسجام کشاورزان کوشا باشند و از تفرقه در مجموعه کشاورزان بپرهیزند و نگران غفلت گذشته نباشند زیرا ضرر را هر جا متوقف کنند نفع است.

وی با اشاره به 140 کیلومتر از بستر زاینده رود در شهرستان اصفهان با قاطعیت اعلام ساماندهی این مسیر را داشت و افزود: کار ساماندهی را با قاطعیت و حمایت کشاورزان انجام می دهیم و اگر احیانا کسی هنوز به فکر مزاحمت است بداند که چیزی جز کند کردن کار را در بر ندارد، همه در این راه همراهی کنند تا کار با سرعت جلو رود.
فرماندار اصفهان با توجه به اقدام اخیر کشاورزان در لایروبی زاینده رود اشاره ای به اقدامات عملی دیگر در این حوزه داشت و خاطر نشان کرد: سازماندهی بستر رودخانه، کشیدن جاده در دو طرف مسیر و تجمع منطقی پساب از دیگر اقدامات موثر در این حوزه می باشد. پساب زاینده رود را زنده نمی کند ولی می تواند از پرت آب جلوگیری و در سرعت بخشیدن به رها سازی آب در پاییز کمک قابل توجهی داشته باشد.

وی در پایان با تشکر از مسئولین حاضر در جشن احیا کنندگان زاینده رود اظهار امیدواری کرد که بتوان با همراه کردن پساب و مقدار محدود آب، زاینده رود را برای همیشه احیا کرد و با تلاق گاو خونی را از شرایط بحرانی امروز نجات داد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.