سرویس: غیر تولیدی 15:10 - شنبه 05 مهر 1399

تعطیلی 51 هزار واحد صنعتی و صنفی؛ نتیجه بی‌توجهی به خواسته بخش خصوصی

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: تعطیلی هزار واحد صنعتی و بیش از 50 هزار واحد صنفی نتیجه بی‌توجهی به خواسته‌ تشکل‌ها و بخش خصوصی است.

به گزارش اصفهان شرق؛  سعید ممبینی امروز در دیدار فعالان بخش خصوصی با گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: از رزم حسینی تشکر می‌کنم که در شرایط خاص و وضعیت حاکم بر محیط کسب و کار و وزارت صمت این مسئولیت خطیر را پذیرفته‌اند و امیدوارم با کسب رای اعتماد در انجام امور محوله موفق باشند.

رئیس اتاق اصناف ایران بیان داشت: در چند سال اخیر با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و توجه بیشتر به حوزه تولید اینکه چقدر در این امر اقدام عملی و نتایج عملی حاصل شده دوستان درگیر مطلع هستند، اما باید اشاره کرد که بخش بازرگانی مورد بی توجهی قرار گرفته است و اگر بپذیریم که بازرگانی موتور محرک تولید است، باید توجه بیشتری به این بخش شود، به خصوص با توجه به شرایطی که امروز از نظر اقتصادی بر کشور حاکم است.

وی با بیان اینکه اصناف با یک جمعیت بسیار وسیع بخش بازرگانی داخلی را عهده‌دار هستند، گفت: متاسفانه در شبکه توزیع شاهد آن هستیم که تصمیمات و اقداماتی بعضا منجر به بروز تنش‌هایی در حوزه تجارت می‌شود و این مسائل را بدون هیچ دلیلی به اصناف نسبت می‌دهند، در حالی که اصناف علیرغم تمام این بی‌مهری‌ها توانسته‌اند، در کنار دولت مسائل را حل کنند.

ممبینی اظهار داشت: لذا ما انتظار داریم که برنامه‌هایی که شما ارائه می‌دهید، روشنگر این باشد که در آینده نزدیک ما چه توقعی از وزارت صمت خواهیم داشت .

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: وقتی امروز می‌شنویم بالغ بر هزار مورد از صنایع ما تعطیل و یا در آستانه تعطیلی هستند و بالغ بر 50 هزار واحد صنفی در کشور در حال تعطیلی هستند یا تعطیل شده‌اند، لذا عواملی مثل تامین اجتماعی، عدم تامین نقدینگی و نرخ گذاری دستوری بر آن تاثیر گذار بوده است.

وی بیان داشت: برخلاف آنچه در شعار گفته می‌شود توجه کافی به نقش تشکل‌ها نمی‌شود و لذا انتظار داریم تا در این بخش توجه بیشتری شود و شاهد بهبود شرایط اقتصادی باشیم.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.