سرویس: غیر تولیدی 10:19 - چهارشنبه 02 مهر 1399

تخریب همه ویلاهای ناقض حریم زاینده‌رود امکان‌پذیر است/ اهمیت اجرای وظایف سازمان‌ها در حراست از رودخانه

منتخب مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر آب منطقه‌ای، مجموعه حراست از رودخانه و مجموعه جهاد کشاورزی به صورت دقیق و محکم و جدی وارد عمل شوند، نه تنها دیگر ویلایی ساخته نمی‌شود بلکه به راحتی می‌توان نسبت به آن اعمال قانون کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسین رجایی در خصوص تخریب روز گذشته و ماه‌های اخیر ویلاهای ساخته شده در حریم رودخانه زاینده‌رود و منطقه باغبهادران اظهار داشت: افراد متمول به دلیل آب و هوای خوب و چشم انداز زیبای این منطقه اقدام به خرید زمین‌های کشاورزی کرده و با اعمال نفوذهایی ساخت ویلا می‌پردازند.

منتخب مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته تمامی این مراحل در یک بازه زمانی دو الی سه سال انجام می‌شود و این طور نیست که یک شبه یک ویلا ساخته شود اما به دلیل خلأهای قانونی و بی‌دقتی و کم‌توجهی برخی از مسؤولان بخش، این مسائل رخ می‌دهد.

وی عنوان کرد: مثلاً در دوره‌های قبل به این جور ساخت و سازهای غیر قانونی که انجام می‌شد قبل از آنکه مجوزهای لازم صادر شود، انشعاب برق می‌دادند، هنگامی که برق به زمین می‌رسید و پس از آن آب نیز به آن می‌دادند، فرد مدعی می‌شد که باید در این زمین ساخت و ساز انجام شود یا اینکه آن مکان قبلاً مسکونی بوده است.

رجایی با بیان اینکه برخی کارشناسی‌های غلط بخشداری و دهیاری‌ها نیز به این داستان دامن زده است، افزود: از این مسأله که تخریب‌ها صرفاً برای ویلاهای مردم عادی بوده اطلاعات خاصی ندارم اما افرادی که در این نقطه ویلاسازی می‌کنند، اکثرا افراد متمول و ثروتمند هستند که می‌توانند ویلاسازی انجام دهند، از طرف دیگر مردم عادی نمی‌توانند این نفوذ را داشته باشند که این اقدامات را انجام دهند و یا بسیاری از مردم عادی اهل اینگونه تخلفات نیستند.

منتخب مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث حریم رودخانه در بخش باغ‌بهادران به هیچ وجه رعایت نمی شود، یعنی فاصله‌ای که قانون برای حریم رودخانه مشخص کرده است و هرگونه تصرف و ساخت و ساز در این فاصله ممنوع است، اصلا رعایت نمی‌شود.

وی تصریح کرد: فقط اگر سازمان آب منطقه‌ای و مجموعه حراست رودخانه به وظایف خود عمل کنند، هیچ‌کس نمی‌تواند به این راحتی در این حریم ویلا بسازد.

رجایی بیان داشت: بنابراین شاید یکی از عمده‌ترین دلایلی که این ساخت و سازهای غیرقانونی انجام می‌شود این باشد که دستگاه‌ها وظایف خود را انجام نمی‌دهند یا نظارت لازم و کافی ندارند و یا اینکه اعمال نفوذها و چشم پوشی‌هایی صورت می‌گیرد که برخی از آن سوءاستفاده می‌کنند.

منتخب مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اتفاقاتی که در گذشته رخ می داد این بود که برخی، ساخت و ساز غیرقانونی انجام می‌دادند و پس از آن جریمه پرداخت می‌کردند و از این طریق، کار غیرقانونی خود را دور می‌زدند که البته این اتفاق امروزه کمتر رخ می دهد.

وی تأکید کرد: اگر آب منطقه‌ای، مجموعه حراست از رودخانه و مجموعه جهاد کشاورزی به صورت دقیق و محکم و جدی وارد عمل شوند، نه تنها دیگر ویلایی ساخته نمی‌شود بلکه به دلیل اینکه اکثر این ساخت و سازها در حریم رودخانه صورت گرفته و غیر قانونی است، به راحتی می‌توان نسبت به آن اعمال قانون کرد اما این مسأله همت و جدیت مدیران را می‌طلبد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.