سرویس: غیر تولیدی 11:02 - سه شنبه 01 مهر 1399

دوگانگی کاذب میان آموزش و سلامت ایجاد شده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: دوگانگی کاذبی میان آموزش و سلامت ایجاد شده است؛ سال گذشته آموزش را در فضای مجازی شروع کردیم که تا پایان خرداد ادامه داشت؛ هجمه زیادی به آموزش و پرورش وارد شد و عده‌ای این مسأله را به چالش کشیدند.

به گزارش اصفهان شرق؛  محمد اعتدادی صبح امروز در آیین نواختن زنگ دفاع مقدس، ضمن تبریک این هفته اظهار کرد: نوجوانان ما در این سن دنبال قهرمان و الگویی برای زندگی می‌گردند؛ هفته دفاع مقدس بهترین فرصتی است که فرهنگیان به طور ویژه با تبیین و تحلیل دوران دفاع مقدس، می‌توانند بهترین قهرمانان را به دانش‌آموزان یادآوری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص مسائل اخیر و جاری آموزش و پرورش بیان کرد: دوگانگی کاذبی میان آموزش و سلامت ایجاد شده است؛ سال گذشته آموزش را در فضای مجازی شروع کردیم که تا پایان خرداد ادامه داشت؛ هجمه زیادی به آموزش و پرورش وارد شد و عده‌ای این مسأله را به چالش کشیدند.

وی افزود: امروز که سیاست بر آموزش حضوری با رعایت کامل پروتکل‌ها است، در میدان آمده‌اند که چرا آموزش را تعطیل نمی‌کنید؟ این افراد به دنبال مسائل دیگری هستند و دلسوز نظام تعلیم و تربیت نیستند؛ آموزش و سلامت هر دو مهم است بنابراین آموزش تعطیل شدنی نیست.

اعتدادی در ادامه گفت: آموزش و پرورش ویترینی از آموزش حضوری و غیرحضوری است و خانواده‌ها مخیر به انتخاب این نوع آموزش هستند؛ هیچ دانش‌آموزی مکلف به آموزش حضوری نیست؛ ولی ما موظفیم هر دو نوع آموزش را داشته باشیم.

قول مدیر آموزش و پرورش برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: این قول را می‌دهیم که دستورالعمل‌های بهداشتی را به نحو احسن رعایت کنیم، نگران سلامت فرزندان هستیم و برای این کار ساعت آموزشی باید به حداقل خود برسد و جمعیت هر کلاس از ۴۰ نفر  به ۱۰ نفر برسد.

وی با اشاره به اینکه در آموزش و پروش با مسأله جمعی رو به رو هستیم و همه دستگاه‌ها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند تا تصمیم واحدی گرفته شود، بیان کرد: پایدارترین توسط تصمیم تصمیمی است که خانواده‌ها و دیگر دستگاه‌ها در آن مشارکت دارند.

بیش از ۱۰ درصد دانش‌آموزان شهید در استان اصفهان هستند

در ادامه مراسم نیز مجتبی شیروانیان با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: این موضوع که قبل از آموزش، پرورش مهم بوده است، نتیجه‌اش این است که اکنون در هفته دفاع مقدس هستیم، بیش از ۳۶۰۰۰ دانش‌آموز شهید در سطح کشور داریم که در استان این آمار بیش از ۱۰ درصد است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی افزود: یکی از مدارس در نجف‌آباد بیش از ۲۵۰ نفر شهید تقدیم کرده و اصفهان در ایثارگری پیشگام بوده است؛ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی در همه موضوعات مرتبط با ایثار و شهادت تکلیف دارد و در بحث‌های فضاسازی و سیاست‌گذاری به مجموعه‌ها خود را موظف می‌داند.

وی با اشاره به حضور مادر شهید خرازی گفت: ایشان با وجود مشکلات، هر جا بحث شهید باشد راه فرزندشان را دنبال و در این راه کمک می‌کنند.

شیروانیان با اشاره به سخنان روز گذشته رهبری به مناسبت ۴۰ سالگی دفاع مقدس بیان کرد: ارتباط تصویری با رهبری در اصفهان نیز انجام شد و بیانات ایشان جمع‌بندی مطالبات گذشته بود.

تهاجم فرهنگی بر عده‌ای جوانان اثر نداشته است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی بیان کرد: امروز در بحث جبهه مقاومت با توجه به سرمایه‌گذاری استکبار برای پرورش داعش، جوانان آن کشورها و جوانان ما که فکر می‌کردیم تحت تأثیر تهاجم فرهنگی و ماهواره‌ها قرار گرفته‌اند، بصیرانه فهمیدند باید در این جبهه‌ها حضور پیدا کنند و دینشان را به اهل‌بیت بپردازند.

هفته دفاع مقدس هفته انتقال مفاهیم به نسل جوان است

در ادامه حیدر قاسمی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هویت هر ملتی مرهون باورها و سرزمین است؛ امروز مناسبت چهلمین سالروز دفاع مقدس و  شروع سال تحصیلی را گرامی می‌داریم و  به نسل جوانی که آن شرایط را ندیده است انتقال می‌دهیم.

معاون امنیتی سیاسی استانداری اصفهان توأم شدن این دو مناسبت را  معنادار دانست و خاطرنشان کرد: جوانان ما نیز در اوج جنگ تلاش آموزشی خود را داشتند و دانش‌آموزانی بودند که به رزمندگان در جبهه‌ها روحیه می‌دادند.

وی در خصوص مؤلفه‌های انقلاب توضیح داد: ما وقتی از دفاع و انقلاب صحبت می‌کنیم  به ارزش‌های دفاع و انقلاب می‌پردازیم، مؤلفه‌ها مهم است و امروز باید مجری و حافظ آن عناصر از جمله ایثار، گذشت، فداکاری، انسجام و وحدت باشیم  و در تداوم این راه بکوشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.