سرویس: غیر تولیدی 11:53 - یکشنبه 30 شهریور 1399

رئیس بسیج جامعه پزشکی مطرح کرد؛

خدمات پزشکان بسیجی در مناطق محروم/تامین واکسن آنفلوانزا

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور، به تشریح اقدامات و برنامه های بسیج جامعه پزشکی در مقابله با کرونا پرداخت.

به گزارش اصفهان شرق، محمدصادقی، روز یکشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به همکاری سازمان بسیج جامعه پزشکی با وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی، گفت: گام های خوبی برداشته شده است، اما باید بیشتر کار کنیم.

وی با عنوان این مطلب که قرنطینه بیماران کرونا پس از ترخیص از بیمارستان یکی از اقدامات بسیج جامعه پزشکی در مقابله با کرونا بوده است، افزود: معتقدیم که هنوز حق مردم در دوران کرونا به خوبی ادا نشده است و باید بیشتر از این ها خدمت کنیم.

محمدصادقی به برنامه های بسیج جامعه پزشکی در خدمات رسانی به مردم مناطق محروم و مرزی کشور اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت های ما، توسعه این خدمات در مناطق مرزی است.

وی با اشاره به اولویت بسیج جامعه پزشکی برای خدمات رسانی به مردم ۷ استان کشور، افزود: این خدمات در استان های کرمانشاه، خوزستان، ایلام، کردستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ارائه می شود.

محمدصادقی تاکید کرد: در هفته دفاع مقدس حداقل ۴۰ هزار نفر در این استان ها مورد معاینات پزشکی قرار می گیرند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی با اشاره به همکاری سپاه در ارائه خدمات به مردم مناطق محروم کشور، گفت: ۱۸۰ هزار نفر از اعضای بسیج جامعه پزشکی آماده خدمت به مردم هستند.

محمدصادقی در ادامه افزود: با توجه به نیاز داخل کشور در شرایط کرونا، تاکنون از طرف بسیج جامعه پزشکی تیمی به کشورهای همسایه اعزام نشده است.

وی درباره احتمال حمله بیولوژیک بودن اپیدمی کرونا، گفت: هنوز نمی شود به صراحت جواب این پرسش را داد، مقالات متعددی در این زمینه در مورد دستکاری ویروس کرونا در مجله نیچر در سال ۲۰۱۵ چاپ شده که ترکیبی از موش و خفاش بوده، دانشگاه کالیفرنیای شمالی نیز تحقیقاتی در ووهان چین انجام داده است اما هنوز سند معتبری نداریم با این حال برخی شواهد و قرائن وجود دارد و بسیاری از عقلا به نوعی احتمال حمله بیولوژیک را می دهند.

محمد صادقی درباره عملکرد دستگاه های اجرایی در مدیریت کرونا، افزود: وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی گاهی نظراتی داشتند که مورد توجه قرار نمی گرفت، اگر به نظرات وزارت بهداشت توجه می شد، مدیریت بهتری صورت می گرفت. همچنین اگر به مقامات استانی اعم از دانشگاه های علوم پزشکی، استانداری ها و حتی امامان جمعه اختیارات لازم تفویض می شد، خودشان بهتر می توانستند تصمیم بگیرند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی درباره تامین واکسن آنفلوانزا، گفت: تاکید بسیج بر تامین واکسن برای افراد محروم است و کسانی که توان مالی خرید آن را ندارند. در این زمینه برای تامین واکسن در مناطق محروم و حاشیه شهرها تفاهمنامه های را تدوین کرده ایم که با امضای آن با برخی بخش های دولت اقدام می شود و تلاش می کنیم مقداری واکسن برای مناطق محروم از جمله مناطق حاشیه ای تهران تهیه کنیم.

وی افزود: خدمات ویزیت رایگان بسیج جامعه پزشکی به مردم قبل و بعد از کرونا همیشه ادامه داشته و هم اکنون نیز تیم هایی در ارومیه و اردبیل در حال خدمت رسانی هستند، تعداد زیادی از همکاران ما در بسیج جامعه پزشکی در این مدت به کرونا مبتلا شدند و تعدادی نیز شهید شدند، خود من هم به کرونا مبتلا شدم و مدتی در آی سی یو بستری بودیم.

محمد صادقی گفت: خدمات بهداشتی بسیج جامعه پزشکی بعد از هفته دفاع مقدس نیز در شهرهای دیگر و حاشیه شهرهای بزرگ ادامه خواهد داشت. با اورژانس و ارتش نیز برای رسیدگی به مناطق صعب العبور هماهنگ کردیم تا جایی که می شود از آمبولانس های زمینی استفاده می کنیم و اگر نشد از هلی کوپترهای اورژانس و نیروهای مسلح برای کمک به مردم ساکن این مناطق استفاده می کنیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.