سرویس: غیر تولیدی 12:32 - جمعه 28 شهریور 1399

وزیر بهداشت خبر داد

۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی تا پایان دولت احداث می شود

وزیر بهداشت گفت: مصمم هستیم ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی را به مجموعه تخت‌های کشور اضافه کنیم و حدود ۱۴۰۰ پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی را تا هفته سلامت در اردیبهشت ۱۴۰۰ افتتاح کنیم.

به گزارش اصفهان شرق؛  سعید نمکی، در مراسم افتتاح هشت مرکز درمانی با ظرفیت ۱۴۰۰ تخت که روز پنج شنبه با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: امروز هشت پروژه درمانی با اولویت مناطق محروم در زیر بنای ۱۲۳ هزار و ۸۵۶ متر مربع و با ۱۴۰۰ تخت در نقاط مختلف کشور افتتاح می‌شود. هیچکس بر این باور منصفانه تردید ندارد که در دولت روحانی اقداماتی در توسعه زیرساخت سلامت کشور صورت گرفت و ماندگاری طبیب و کادر پزشکی در نقاط محروم از دوران‌های طلایی و ماندگار نظام سلامت کشور است.

وی ادامه داد: به رغم درگیری شدید با طوفان بیماری کووید ۱۹ توسعه زیرساخت‌ها را از قلم نینداختیم. امروز ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی افتتاح می‌شود در حالی که در طول سال‌های قبل از دولت روحانی حداکثر بیش از ۱۴۰۰ تخت در طول سال به تخت‌های کشور اضافه نمی‌شد و ما برای اولین بار در آخرین سال دولت دوازدهم، مصمم هستیم ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی را به مجموعه تخت‌های کشور اضافه کنیم و حدود ۱۴۰۰ پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی را تا هفته سلامت در اردیبشهت سال ۱۴۰۰ افتتاح کنیم.

نمکی با اشاره به هشت پروژه‌ای که امروز افتتاح می‌شود، اظهار کرد: امروز به جز دو پروژه تهران شامل مرکز پوست رازی با ۱۷۶ تخت و مرکز جامع پیوند حضرت مهدی (عج) بیمارستان مسیح دانشوری با ۱۰۰ تخت بیمارستانی، مابقی در نقاط محروم و کمتر توسعه یافته افتتاح می‌شوند.

وی تاکید کرد: تحت هدایت شخص رئیس جمهور توسعه کیفی نظام سلامت مانند پرونده الکترونیک سلامت، دوراپزشکی، نسخه پیچی و نسخه نویسی الکترونیک، پزشک خانواده، هر خانه یک پایگاه سلامت و سیستم ارجاع را نیز برای توسعه کیفی نظام سلامت در دست اجرا داریم و تا پایان دولت نیز این توسعه کیفی را با شدت در دستور کار داریم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.