سرویس: غیر تولیدی 09:21 - جمعه 28 شهریور 1399

نتایج یک مطالعه نشان می دهد؛

پروبیوتیک ها به کاهش علائم اگزما در کودکان کمک می کنند

مطالعات نشان می دهد بکارگیری یک نوع باکتری خوب برای پوست می تواند به تسکین خارش و ناراحتی پوستی ناشی از اگزما در کودکان کمک کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ اگزما یک بیماری پوستی التهابی است که موجب خارش، خشکی پوست و بثورات پوسته‌ای می‌شود. معمولاً از اوایل دوره کودکی آغاز شده و معمولاً با آلرژی‌های نظیر زکام فصلی و آسم همراه است.

درمان‌های متعددی برای اگزما وجود دارد ولی برخی در مورد کودکان قابل استفاده نیست.

دکتر «ایان میلز»، سرپرست تیم تحقیق از مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی، در این باره می‌گوید: «ما نیاز به روش‌های درمانی ایمن تر و مؤثری برای بچه‌های کوچک داریم.»

برای این مطالعه، از پروبیوتیک موضعی علیه اگزما در ۲۰ کودک ۳ ساله استفاده شد. در طول ۴ ماه، میزان خارش در ۱۷ کودک تا بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت.

همچنین در این کودکان استفاده از کورتیکواستروئیدهای موضعی، که درمان استاندارد برای اگزما است، کاهش یافت.

پروبیوتیک‌درمانی یک نوع محلول حاوی باکتری زنده Roseomonas mucosa است که بر روی پوست اسپری می‌شود. این میکروب‌ها به طورمعمول بر روی پوست وجود دارند و تحقیق اخیر نشان می‌دهد که Roseomonas mucosa بدست آمده از پوست افراد سالم می‌تواند موش‌های آزمایشگاهی مبتلا به اگزما را درمان نماید.

به گفته میلز، «این باکتری می‌تواند به ترمیم پوست از لحاظ خشکی و خارش کمک کند.»

این روش درمانی همچنین باعث کاهش باکتری هایstaph در پوست کودکان می‌شود و این میکروب‌ها می‌توانند علائم اگزما را تشدید نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.