اصفهان شرق

کاهش 18 درصدی تصادفات جاده‌ای استان اصفهان

کدخبر: 203608
1399/06/31 در ساعت 07:40

به گزارش اصفهان شرق؛ علی سلیمان‌پور اظهار داشت: در پنج ماهه اول سال جاری، تعداد ۳۷نفر  که همگی مرد بودند به دلیل فوت ناشی از حوادث کار در مراکز  پزشکی قانونی استان اصفهان مورد معاینه قرار گرفته‌اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۸نفر(همگی مرد) کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان ادامه داد: لازم به ذکر است که بیشترین علل فوت در حوادث کار مربوط به برخورد جسم سخت و سقوط از بلندی بوده است که در این مدت آمار مصدومین  ناشی از حوادث کار با ۹۹۴ نفرشامل( ۴۶ زن و ۹۴۸ مرد) بوده که نسبت به  مدت مشابه سال قبل با ۱۰۳۹ نفرشامل ۸۲ زن و ۹۵۷ مرد،  ۴.۳درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین در مرداد ماه سال جاری تعداد ۹ نفر همگی مرد بدلیل فوت ناشی از حوادث کار در مراکز  پزشکی قانونی استان اصفهان مورد معاینه قرار گرفته اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۵نفر مرد) افزایش داشته است.

 سلیمان‌پور بیان داشت: آمار مصدومین  ناشی از حوادث کار در مرداد ماه سال جاری ۲۴۸ مورد شامل (۱۶زن و  ۲۳۲مرد) بوده که نسبت به  مدت مشابه سال قبل که این تعداد ۲۴۴ مورد شامل (۳۷زن و  ۲۰۷مرد) ، ۱.۶ درصد افزایش داشته است.

کاهش آمار معاینات  سرپایی پزشکی قانونی استان اصفهان در پنج ماهه اول سال جاری

مدیرکل پزشکی قانونی  استان اصفهان بیان داشت: در  پنج ماهه اول سال جاری تعداد ۴۹ هزار و ۲۲۵ نفر درحوزه معاینات سرپائی در اداره کل پزشکی قانونی استان و مراکز تابعه مورد معاینه قرار گرفته‌اند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۹۰۵ نفر زن  و ۳۴ هزار و ۳۲۰نفر مرد بوده که این آمار  نسبت به مدت مشابه سال قبل معادل ۱۴.۳درصد کاهش داشته است.

وی گفت: در مرداد ماه سال جاری ۱۱ هزار و ۵۴۴ نفر (۳۵۸۴زن و ۷۹۶۰مرد ) در حوزه معاینات سرپائی در اداره کل پزشکی قانونی استان و مراکز تابعه مورد معاینه قرار گرفته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸.۲ درصد کاهش داشته است.

سلیمان‌پور خاطرنشان کرد: اجساد معاینه شده در اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان و مراکز تابعه در پنج ماهه اول سال جاری  ۱۴۲۶مورد ( ۲۶۳زن و۱۱۶۲مرد و یک نفر نامعلوم) بوده که نسبت به  مدت مشابه سال قبل که ۱۶۰۵مورد ( ۳۴۸زن و۱۲۵۶مرد و یک نفر نامعلوم) بوده معادل ۱۱.۲ درصد کاهش داشته است.

کاهش آمار تلفات تصادفات در پنج  ماهه سال جاری

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان تصریح کرد: در پنج ماهه سال جاری، ۳۹۸ نفر که در حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند به اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان ارجاع داده شده اند. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، (۴۸۶ نفر)،‌ ۱۸.۱ درصد کاهش داشته است که از مجموع تلفات حوادث ترافیکی سال جاری در این استان، ۷۴نفر زن و ۳۲۴ نفر مرد بوده‌اند.

وی گفت: قابل توجه اینکه  بیشترین تلفات حوادث ترافیکی  با ۲۴۷ نفر در جاده‌های برون‌ شهری ، ۱۴۶ نفردر مسیرهای درون ‌شهری و ۵ نفر سایر گزارش شده است و ضمنا در پنج ماهه اول سال جاری ۸ هزار و ۹۶۲ مصدوم حوادث رانندگی به اداره کل  پزشکی قانونی استان اصفهان و مراکز تابعه مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۲۲۰۷ نفر زن و ۶۷۵۵ نفر مرد هستند که در مقایسه با  مدت مشابه سال قبل ۲۶.۲درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/