اصفهان شرق

قیمت روز خودرو در بازار چگونه مشخص می‌شود؟

کدخبر: 203548
1399/06/26 در ساعت 21:15

به گزارش اصفهان شرق،

دغدغه این روزهای ما در مورد قیمت خودرو

همیشه خرید خودرو به‌خاطر قیمت بالای آن در بازار ایران یکی از دغدغه‌های حساس خانواده‌هاست. در چند وقت اخیر به خاطر مسائلی مانند نوسانات قیمت ارز، کاهش عرضه خودرو توسط خودروسازان و همچنین وضعیت اقتصادی کشور، قیمت خودرو و بازار آن مثل روزهای تابستانی داغ و پرحرارت شده است. افزایش قیمت‌ها خود دلیلی برای خرید خودرو توسط خانواده‌ها به عنوان سرمایه اندوخته و افزایش تقاضا شده است. یکی از مسائلی که همیشه در خرید خودرو دارای اهمیت بسیار زیادی است مسئله قیمت روز خودرو در بازار به‌خصوص در اتومبیل‌های دست‌دوم و کارکرده است. در این میان بایستی قیمت خودرو و افت قیمت خودرو بنا به شرایط مختلف مشخص گردد.

قیمت روز خودرو در بازار چگونه مشخص می‌شود؟

قیمت روز در خرید خودروهای مختلف بنا به شرایطی تغییر می‌کند. یکی از این شرایط مسائل بازار و عرضه و تقاضا است، که توسط شرایط اقتصادی و همچنین خریداران و فروشندگان تعیین می‌گردد. مسائل دیگری نیز در قیمت‌گذاری و تعیین قیمت روز هر خودرو می‌تواند موثر باشد که مربوط به شرایط خودرو و مشخصات آن است. در خرید خودرو مواردی مانند مدل ساخت خودرو، میزان بیمه باقی‌مانده در طول سال، تخفیفات بیمه تعلق‌گرفته به خودرو، مشخصات فنی، میزان سلامت خودرو و همچنین تصادفاتی که خودرو احتمالاً داشته است تعیین‌کننده قیمت خودرو هستند. در این میان تصادفات یکی از تعیین‌کننده ترین موارد در خرید خودرو هستند. چراکه تصادفات با شدت‌های مختلف ممکن است اتفاق افتاده باشد.

شرایط خودرو پس از تصادف، میزان رنگ‌شدگی، تعویض قطعات و یا ضربه خوردگی در قسمت‌های مختلف خودرو از مواردی هستند که علاوه بر تعیین قیمت روز خودرو می‌توانند میزان سلامت آن را نیز تعیین کنند. برای مثال ممکن است در بعضی از تصادفات سقف و ستون‌های خودرو نیاز به تعویض داشته باشند؛ دقت داشته باشید که ستونها یکی از عوامل استحکام بدنه خودرو هستند و در صورت تعویض ممکن است خودرو شرایط قبل را نداشته باشد. یا در برخی از موارد دیده شده است که شاسی یک خودرو در تصادفات ضربه دیده و دارای جمع شدگی است. در این شرایط احتمالاً بایستی شاسی را به وسیله ترفندهای مختلف صافکاری به حالت اول برگرداند، ولی نکته اینجاست که هیچ گاه کیفیت رانندگی این خودرو مثل روز اول نخواهد بود.

بنابراین بایستی پیش از خرید از هر کدام از این موارد اطمینان کافی حاصل کرد چراکه خرید خودرو با یکی از این موارد بدون اطلاع میتواند ضرر و زیان‌های چند ده‌میلیونی را برای خریدار در پی داشته باشد. علاوه بر این در برخی از موارد علاوه بر مبلغ ضرر و زیان ممکن است خسارت‌های جانی و یا خطرات احتمالی نیز در پیش روی شما باشد.

کارشناسی خودرو، حلقه گم‌شده معاملات خودرویی

با توجه به بحث سرمایه‌ای بودن خودرو و همچنین افزایش روزانه قیمت روز خودرو بهتر است پیش از خرید گزینه مناسبی را انتخاب نمایید تا بتوانید خودرو مورد نظر را برای سال های متوالی داشته باشید. همچنین به خاطر داشته باشید خودروهایی که از نظر فنی بدنه آپشن ها و موارد دیگر شرایط بهتر و سالم‌تری دارند در موقع فروش نیز خودروهای خوش فروش تری محسوب خواهد شد. بنابراین برای فروش آن‌ها دردسر کمتری را تجربه خواهید کرد. یکی از راه‌های کاهش ریسک در خرید خودرو را می‌توان کارشناسی خودرو پیش از خرید معرفی کرد. همچنین درصورتی‌که بتوانید از نمایشگاهی با خودروهای کارشناسی شده خرید نمایید ریسک خود را به نزدیک صفر کاهش داده اید. این کار می‌تواند علاوه بر ریسک مالی ریسک و خطرات جانی ناشی از خرابی خودرو را نیز برای شما در تردد به حداقل برساند.

همراه مکانیک با ارائه خدمت کارشناسی خودرو تخصصی در محل جلوی هرگونه کلاهبرداری را گرفته تا قیمت روز هر خودرویی، طبق قیمت معاملات رایج بازار و ویژگی‌های آن تعیین شود تا در عین شفافیت، نه خریدار و نه فروشنده ضرر نکنند. جهت آگاهی از خدمات مختلف همراه مکانیک و درخواست کارشناسی خودرو می‌توانید به hamrah-mechanic.com مراجعه کنید.