سرویس: اخبار شهرستان 22:48 - دوشنبه 24 شهریور 1399

امام جمعه نیک آباد جرقویه سفلی؛

هر کس در هر سمتی همراه با ولایت فقیه باشد؛ ماندگار و موفق است/ پیشتازی سپاه و بسیج در اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس

امام جمعه شهر نیک آباد گفت: هر کس پیرو ولی‌فقیه باشد ماندگار و موفق است و هر کس به این مهم توجه نکند ضرر می‌کند چه مرجع تقلید باشد. چه رئیس‌جمهور. چه نماینده مجلس. چه هر سمت دیگری داشته باشد.

به گزارش اصفهان شرق، در نشستی که روز یکشنبه ۲۳ شهریور ماه ۹۹ در محل سالن جلسات بخشداری جرقویه سفلی به مناسبت برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت بزرگداشت چهلمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس برگزار شد؛ حجت الاسلام و المسلمین سید حسین طباطبایی امام جمعه نیک اباد با تسلیت ایام شهادت حضرت سید ساجدین امام زین العابدین علیه السلام و در گذشت ایت الله حاج شیخ یوسف صانعی به تشریح شرایط کشور در زمان آغاز جنگ تحمیلی پرداخت و تصریح کرد: پیروزی در جنگی نابرابر که یک نظام نوپا در مقابل همه دنیا قرار داشت و احزاب و گروه ها وابسته به شرق و غرب و رئیس جمهور ماه های اول جنگ نفوذی دشمن بود در حقیقت یک معجزه است.

امام جمعه مرکز بخش جرقویه سفلی امامت امام خمینی رحمة الله علیه و هدایتها و نفس قدسی ایشان و اخلاص همه دلدادگان نظام و انقلاب اسلامی به ویژه شهدا و جانبازان را عامل این پیروزی دانست و اخلاص . تعبد و روحیه جهادی و انقلابی را سه شاخصه اصلی شهدا بر شمرد و افزود : امروز هر مدیری با این شاخص‌ها در میدان عمل ورود پیدا کند موفق است و هرگاه و هرجا مدیران ما از این خصلت ها فاصله گرفتند دچار عقب ماندگی شده‌ایم.

حجت الاسلام طباطبایی با تأکید بر ضرورت پیروی از ولایت فقیه گفت: تنها جمله‌ای که در وصیتنامه همه شهدا دیده می‌شود حمایت و پشتیبانی از ولایت فقیه است. هر کس پیرو ولی‌فقیه باشد ماندگار و موفق است و هر کس به این مهم توجه نکند ضرر می‌کند چه مرجع تقلید باشد. چه رئیس‌جمهور. چه نماینده مجلس. چه هر سمت دیگری داشته باشد.

سید مهدی عرب جعفری فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام سجاد علیه السلام در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی برای گرامیداشت چهلمین سالگرد شروع جنگ تحمیلی و بزرگداشت هفته دفاع مقدس با برشمردن آثار و برکات راه‌اندازی گردان امام علی علیه السلام در سطح بخش و اغاز دوره اموزش تکمیلی ویژه بسیجیان منطقه. به تشریح برنامه‌های پیشنهادی برای این هفته پرداخت و گفت:
حضور منسجم نیروهای بسیجی در نماز جمعه سه شهر .
غبار روبی و عطر افشانی تربت پاک شهدا.
دیدار با خانواده های معظم شهدا .
اجرای سرود های خیابانی با توجه به تجربه موفق این اقدام در عید سعید غدیر و دهه اول محرم .
برقراری مجلس روضه و خاطره گویی مقابل منزل شهدا.
راه اندازی همایش موتورسواری و دوچرخه‌ سواری.
برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت شهید و شهادت.
اکران فیلم‌های دفاع مقدس در فضای باز
از جمله برنامه‌های پیشنهادی حوزه مقاومت بسیج برای اجرا در هفته دفاع مقدس می باشد.

ضمن این که حوزه های مقاومت بسیج حضرت زینب سلام الله علیها و شهید فهمیده ویژه برنامه هایی برای خواهران و دانش اموزان دارند.

حسن جعفری هرندی بخشدار جرقویه سفلی با تسلیت ایام شهادت حضرت امام سجاد علیه السلام و همچنین در گذشت آیت الله صانعی و بزرگداشت یاد و خاطره بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران و شهدای گرانقدر دفاع مقدس. از همه برنامه ریزان و شرکت کنندگان در نشست برنامه ریزی و هماهنگی بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تقدیر و تشکر نمود و تعامل و همکاری همه جانبه با بهره گیری از شیوه های نوین برای رسیدن به اهداف مورد نظر بویژه اشنا کردن نسل جوان و نوجوان با فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین دستاوردهای دفاع مقدس را ضروری دانست و گفت : سپاه و بسیج در همه عرصه ها از جمله برنامه ریزی و اجرا فعالیت ها برای این هفته پیشتاز هستند اما دیگر افراد و دستگاه ها هم باید پیشقدم باشند و به نحو مطلوب و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس برنامه ریزی و اقدام نمایند.

نماینده ارشد دولت در جرقویه سفلی با تاکید بر این که همه ما مدیون شهدا و خانواده های معظم ان عزیزان هستیم به تبیین بخش هایی از دستورالعمل ارسالی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح پرداخت و افزود :
بخشی از سیاست‌های اجرایی این دستورالعمل عبارتند از :
1. توجه به تاثیر دفاع مقدس بر بیداری اسلامی و پیروزی‌های حوزه مقاومت بر نظام سلطه و تروریسم آمریکایی – صهیونیستی با تاکید بر نقش و مکتب شهید والامقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی . شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت
2. بهره‌مندی از مشارکت مردم به ویژه پیشکسوتان. خانواده معظم شهدا و جوانان در برنامه ریزی و اجرای برنامه ها
3.بهره گیری از ظرفیت و مشارکت فعال تمامی سازمان‌ها. ادارات و نهادهای لشکری و کشوری و موسسات مردم نهاد
4. توجه به کیفیت و اثربخشی و فراگیری برنامه‌ها با بهره گیری از شیوه های نو. جذاب و فراگیر
5. پرهیز از اسراف و هزینه‌های غیر ضروری و نامتعارف. پرهزینه و تشریفاتی در راستای اقتصاد مقاومتی
6. اطلاع‌رسانی و پوشش رسانه‌ای گسترده و مناسب. هوشمندانه و امیدآفرین
7. یکپارچگی و هم افزایی در برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس
8. بهره گیری مناسب از ظرفیت فضای مجازی و رسانه های جمعی
9. تدوین و انتشار دستاوردهای دفاع مقدس متناسب با حوزه های ماموریتی سازمان ها و نهادهای کشوری و لشکری

انتهای پیام/ ولی الله عرب مختاری

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.