اصفهان شرق

ایجاد قرارگاه طرح کرامت به منظور جلوگیری از آسیب های اجتماعی

کدخبر: 203310
1399/06/23 در ساعت 10:30

به گزارش اصفهان شرق؛ جلسه قرارگاه طرح کرامت با حضور فرماندهی بسیج ناحیه امام علی(ع)، بخشدار و دهیاران و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر حسن آباد برگزار شد.

در این جلسه بخشدار جرقویه علیا ضمن تقدیر و تشکر از مردم که با رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان را به نحو احسن برگزار کردند.

احمد صادقی در ادامه به نقش سازنده طرح کرامت اشاره کرد و افزود: ما با همکاری و تعامل با مسئولین بخش می توانیم بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی موجود را حل کنیم و بخشداری از نظرات و پیشنهادات سازنده مسئولین فرهنگی و پیشکسوتان در جهت فعالیت این قرارگاه استقبال می کند.

در ادامه فرمانده بسیج ناحیه امام علی(ع) ضمن گرامیداشت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به طرح کرامت گفت: هدف از ایجاد قرارگاه طرح کرامت در روستای هدف(رامشه) مقابله با آسیب های اجتماعی موجود در روستای رامشه ، کاهش فقر اجتماعی، رفع محدودیت ها در جهت جلوگیری از حاشیه نشینی شهرها ترویج زندگی به سبک اسلامی و … دانست.

سرهنگ داستانی در ادامه با اشاره به راهکارها در این موضوع افزود: رفع آسیب های اجتماعی با همکاری و تعامل با ارگان های اجرایی منطقه و تجزیه و تحلیل موضوعات با مسئولین امنیتی قابل حل خواهد شد.

وی در ادامه به برگزاری طرح کرامت در یکی از روستاهای شهرستان شهرضا  توسط سپاه اشاره کرد و افزود: موفقیت طرح کرامت در این روستا به دلیل همراهی و همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان بود و بدون همکاری و هم اندیشی این موضوع قابل حل نخواهد بود.

فرماندهی بسیج ناحیه امام علی(ع) اظهار امیدواری کرد در منطقه جرقویه علیا و روستای رامشه با استفاده از ظرفیت های موجود( بسیج، آموزش و پرورش، خانواده های دانش آموزان، پایگاه های بسیج، مساجد، حسینیه ها، هیئت های مذهبی، روحانیون، خیریه ها، نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی ، دهیاری ها، نیروی انتظامی، بسیج دانش آموزی ) استفاده و این طرح را به نحو احسن عملیاتی کرد.

در ادامه حجه الاسلام اخوان روحانی مستقر در روستای رامشه و دهیار این روستا در خصوص مشکلات موجود در روستا سخنانی بیان کرد.

دهیار رامشه سخنان خود را در چهار بخش نیازمندی ها، فرصت ها، محدودیت ها و آسیب ها بیان کرد.

محمودی در ادامه نیازمندی های رامشه را آتش نشانی، سیل بند اطراف روستا، ترمیم و ایجاد بلوار ورودی جهت جلوگیری از تصادفات،دانست.

وی فرصت ها را وجود معادن سنگ در اطراف روستا، سرمایه گذاری پنل های خورشیدی و بحث گردشگری دانست و محدودیت ها را مربوط به اختیارات دهیار در هزینه کردن اعتبارات  و رفع نیازمندی های روستا عنوان کرد و آسیب های اجتماعی را استفاده از مشروبات الکلی در مراسمات عروسی، تقابل فرهنگی در قشرهای مختلف و تداخل انها، رواج ماهواره در روستا، تهدید شدید زیست محیطی وجود کارگاه های بازیافت و دستگاه های زباله سوز و تبدیل ازت به کربن، نبود کمپ های طرح اعتیاد در روستا دانست.

دهیار روستای رامشه اظهار امیدواری کرد با همکاری و همدلی و فعالیت جدی قرارگاه طرح کرامت بتوان نیازمندی ها روستا را برآورده و از آسیب های اجتماعی جلوگیری کنیم.