سرویس: اخبار شهرستان 10:30 - یکشنبه 23 شهریور 1399

در جرقویه علیا برگزار شد

ایجاد قرارگاه طرح کرامت به منظور جلوگیری از آسیب های اجتماعی

فرمانده بسیج ناحیه امام علی(ع) هدف ایجاد قرارگاه طرح کرامت را مقابله با آسیب های اجتماعی بخش دانست و افزود:با همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی می توان باعث کاهش فقر اجتماعی و رفع محدودیت ها شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ جلسه قرارگاه طرح کرامت با حضور فرماندهی بسیج ناحیه امام علی(ع)، بخشدار و دهیاران و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر حسن آباد برگزار شد.

در این جلسه بخشدار جرقویه علیا ضمن تقدیر و تشکر از مردم که با رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان را به نحو احسن برگزار کردند.

احمد صادقی در ادامه به نقش سازنده طرح کرامت اشاره کرد و افزود: ما با همکاری و تعامل با مسئولین بخش می توانیم بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی موجود را حل کنیم و بخشداری از نظرات و پیشنهادات سازنده مسئولین فرهنگی و پیشکسوتان در جهت فعالیت این قرارگاه استقبال می کند.

در ادامه فرمانده بسیج ناحیه امام علی(ع) ضمن گرامیداشت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به طرح کرامت گفت: هدف از ایجاد قرارگاه طرح کرامت در روستای هدف(رامشه) مقابله با آسیب های اجتماعی موجود در روستای رامشه ، کاهش فقر اجتماعی، رفع محدودیت ها در جهت جلوگیری از حاشیه نشینی شهرها ترویج زندگی به سبک اسلامی و … دانست.

سرهنگ داستانی در ادامه با اشاره به راهکارها در این موضوع افزود: رفع آسیب های اجتماعی با همکاری و تعامل با ارگان های اجرایی منطقه و تجزیه و تحلیل موضوعات با مسئولین امنیتی قابل حل خواهد شد.

وی در ادامه به برگزاری طرح کرامت در یکی از روستاهای شهرستان شهرضا  توسط سپاه اشاره کرد و افزود: موفقیت طرح کرامت در این روستا به دلیل همراهی و همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان بود و بدون همکاری و هم اندیشی این موضوع قابل حل نخواهد بود.

فرماندهی بسیج ناحیه امام علی(ع) اظهار امیدواری کرد در منطقه جرقویه علیا و روستای رامشه با استفاده از ظرفیت های موجود( بسیج، آموزش و پرورش، خانواده های دانش آموزان، پایگاه های بسیج، مساجد، حسینیه ها، هیئت های مذهبی، روحانیون، خیریه ها، نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی ، دهیاری ها، نیروی انتظامی، بسیج دانش آموزی ) استفاده و این طرح را به نحو احسن عملیاتی کرد.

در ادامه حجه الاسلام اخوان روحانی مستقر در روستای رامشه و دهیار این روستا در خصوص مشکلات موجود در روستا سخنانی بیان کرد.

دهیار رامشه سخنان خود را در چهار بخش نیازمندی ها، فرصت ها، محدودیت ها و آسیب ها بیان کرد.

محمودی در ادامه نیازمندی های رامشه را آتش نشانی، سیل بند اطراف روستا، ترمیم و ایجاد بلوار ورودی جهت جلوگیری از تصادفات،دانست.

وی فرصت ها را وجود معادن سنگ در اطراف روستا، سرمایه گذاری پنل های خورشیدی و بحث گردشگری دانست و محدودیت ها را مربوط به اختیارات دهیار در هزینه کردن اعتبارات  و رفع نیازمندی های روستا عنوان کرد و آسیب های اجتماعی را استفاده از مشروبات الکلی در مراسمات عروسی، تقابل فرهنگی در قشرهای مختلف و تداخل انها، رواج ماهواره در روستا، تهدید شدید زیست محیطی وجود کارگاه های بازیافت و دستگاه های زباله سوز و تبدیل ازت به کربن، نبود کمپ های طرح اعتیاد در روستا دانست.

دهیار روستای رامشه اظهار امیدواری کرد با همکاری و همدلی و فعالیت جدی قرارگاه طرح کرامت بتوان نیازمندی ها روستا را برآورده و از آسیب های اجتماعی جلوگیری کنیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.