سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 12:24 - دوشنبه 12 خرداد 1393

خوشحالی کشاورزان زیار در جاری شدن پساب در رودخانه

پساب جاری شده در رودخانه زاینده رود به زیار رسید و موجب خوشحالی کشاورزان شد.

به گزارش اصفهان شرق: کشاورزان شهر زیار و روستاهای حاشیه ی زاینده رود با حضور برروی پل احداث شده بر روی رود خانه از زیار به طرف دستجا ابراز خوشحالی از جاری شدن آب در رودخانه داشتند.

آب جاری شده پساب بود ولی مردم دید مثبتی به طرح جاری شدن پساب تصفیه شده فاضلاب نشان دادند و همین عامل نشاندن تبسم بر لبان کشاورزان بود.

امروز قرار بر این بود که فرماندار و دیگر مسئولین محلی در جمع کشاورزان حضور داشته باشند که با توجه به جلسات فرماندار به روز دیگر موکول شد ولی عدم حضور مسئولین مردم را از مشاهده ی رودخانه منع نکرد.

غدیرعلی عسگری کشاورز روستای کندلان در گفتگو با اصفهان شرق از روحیه گرفتن کشاورزان در جاری شدن آب کف رودخا نه اظهار داشت: پساب جاری شده در رودخانه در بهره برداری مستقیم کشاورزان قرار نمی گیرد و لیکن موجب تامین آب سفره های زیر زمینی و اثر مثبتی بر چاههای حاشیه ی رود خانه خواهد گذاشت که خود یکی از عوامل اثر گذاری در این اقدام است.

وی با توجه به لایروبی رودخانه توسط کشاورزان افزود: کشاورزان به صورت قانونی و هماهنگ علی رغم هزینه های سنگین به لایروبی رودخانه پرداختند و موانعی که به صورت مصنوعی ایجاد و سد راه عبور آب می شد از راه بر داشتند تا مقدمه ای جهت جاری شدن آب پاییزه باشد.

عسگری توجه کشاورزان را در سامان دهی رودخانه موثر دانست و تصریح نمود: رودخانه به دلیل برخی برداشت های بالا دست دچار تغییر شکل طبیعی شده بود ولی با اقدام کشاورزان، مسیر رودخانه پاکسازی شد تا آب به راحتی به طرف پایین دست برود.

شورای کندلان از در خواست کشاورزان مبنی بر ایجاد جاده خاکی در مسیر رودخانه جهت رفت و آمد و سرکشی به مسیر آب خبر داد و افزود: به لطف خدا این طرح به دستور دادستان انجام شد و با همکاری سازمان آب منطقه ای مسیرها نشانه گذاری و ایجاد شد که یکی از موارد مهم و مثبت است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.