سرویس: غیر تولیدی 12:02 - پنجشنبه 20 شهریور 1399

ماجرای پیش فروش واکسن آنفلوانزا/ کپی برداری از سیاست خودروسازان

برخی داروخانه ها به تبعیت از خودروسازان از چند روز قبل نسبت به ثبت نام پیش فروش واکسن آنفلوانزا اقدام کرده اند. اما، یک تفاوت در این دو نوع ثبت نام وجود دارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ مصاحبه‌ها و هشدارهای جامعه پزشکی و البته مقامات ارشد وزارت بهداشت و حوزه سلامت کشور از اینکه پاییز و زمستان سختی پیش روی ما قرار دارد، باعث شده برخی داروخانه‌ها نسبت به ثبت نام پیش فروش واکسن آنفلوانزا اقدام کنند.

مسئولان سازمان غذا و دارو گفته اند که برای امسال ۱۰ برابر سال گذشته پیش بینی واردات واکسن آنفلوانزا شده است. یعنی اینکه پاییز و زمستان سختی پیش رو داریم.

این اظهارات به همراه نگرانی‌های جامعه پزشکی از روزهای پیش رو در نیمه دوم سال، دست به دست هم داده تا شاهد دلهره و اضطراب مردم از پاییز و زمستان باشد. این در حالی است که هنوز نمی‌توان به صراحت گفت که پاییز و زمستان امسال، دشواری‌ها بیشتر خواهد شد.

در این بین، موضوع پیش فروش واکسن آنفلوانزا در برخی داروخانه‌ها به میان آمده و اینکه مردم از حالا برای تهیه این واکسن، ثبت نام و پیش خرید کرده اند.

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اقدام داروخانه‌ها برای چنین کاری، قانونی است یا خیر، گفت: تخلف است.

وی، پیش فروش واکسن آنفلوانزا را غیر قانونی دانست.

در همین حال، سید علی فاطمی نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، در پاسخ به همین سوال خبرنگار مهر، اقدام برخی داروخانه‌ها برای ثبت نام پیش خرید واکسن آنفلوانزا را غیر قانونی دانست.

وی افزود: با توجه به اینکه هنوز قیمت واکسن آنفلوانزا اعلام نشده است، نمی‌توان نسبت به ثبت نام از مردم اقدام کرد.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، این اقدام داروخانه‌ها در ثبت واکسن آنفلوانزا را تخلف دانست.

به نظر می‌رسد، توصیه‌ها و هشدارهای جامعه پزشکی و همچنین مسئولان وزارت بهداشت، نسبت به مواجه شدن با روزهای سخت پاییزی، تا حدودی باعث راه افتادن بازار سیاه پیش فروش واکسن آنفلوانزا شده است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.