سرویس: تولیدی » گفتگوی تلفنی 11:08 - دوشنبه 12 خرداد 1393

پیگیری همه مسئولین را میطلبد

سایت واحه ورزنه قطعه مثبت پازل اشتغال/ موانع را از جلوی راه برداریم

شفیعی عضو شورای ورزنه گفت: می بایست با حمایت از سرمایه گذار سایت واحه اشتغال گردشگری این بخش را به زودی به همه کشور نشان دهیم و با پیگیری مستمر مشکلات این بخش را مرتفع کنیم.

به گزارش اصفهان شرق: کلنگ سایت واحه در 7 کیلومتری ورزنه در زمان شورای دوره سوم و استاندار قبل در تپه های ماسه ای به زمین زده شد. ان روز ابتدای خشکسالی بود و نگاه وسیع هوایی سرمایه گذار این طرح در صدد دست یافتن به طرح جایگزین جهت مقابله با بحران خشکی زاینده رود بود. برآور ابتدایی جهت آماده سازی این طرح در حدود 6 میلیارد رقم زده شد که با بالا رفتن نرخ ارز این رقم خود به خود بالا رفت.

اداره میراث ورزنه با قبول تجهیز زیرساخت ها حمایت خود را از سایت اعلام کرد و طرح گاز رسانی به سایت آغاز شد. در راستای انتقال لوله گاز به سایت کشاورزان که بیشترین آسیب را در دوره سخت خشکسالی به وضوح لمس کرده بودند با رضایت کامل زمین خود را جهت انتقال لوله گاز تقدیم کردند، زیرا به پتانسیل بالای طرح واقف بودند و این در حالی بود که منابع طبیعی چند مدتی از انتقال لوله گاز از زمین ها خودداری می کرد و مدتی کار لوله گزاری به زمین ماند تا با پیگیری شورای شهر ورزنه و جلسات متعدد با طرفه معاون عمرانی استانداری مجوز عبور لوله گاز توسط شاملی مدیر کل منابع طبیعی استان صادر و سنگی از جلوی راه برداشته شد.

مسئولین پیگیر مشکلات هستند ولی می بایست همه نگاهها پیگیرانه باشد تا سرعت عمل در بهره برداری بزرگ ترین سایت گردشگری کویر ایران صورت گیرد و عاملی دیگر سد راه پروژه نشود.

80 درصد زیرساختهای طرح گردشگری به مراحل پایانی رسیده و انچه باید مورد توجه جدی مسئولین قرار گیرد رفع مشکل آبرسانی سایت و صدور مجوز حفر چاه عمیق در طرح کردشگری می باشد تا سرمایه گذار سایت واحه بار دیگر تجربه وقفه و عدم مجوز در ادامه راه را نداشه باشد.

Vater-Mark89
ماشآلله شفیعی عضو شورای ورزنه و مسئول پیگیری مجوز انتقال لوله گاز، با تشکر از معاون عمرانی استاندار و مدیر منابع طبیعی در صدور مجوز خواستار رفع موانع دیگر در مسیر بهره برداری شد و اظهار داشت: سایت واحه نقش مثبتی در جذب توریست خارجی و شغل جایگزین در منطقه بحران زده ورزنه دارد و توجه ویژه مسئولین و باز کردن گره مشکلات پیش رو را میطلبد.

آنچه در این جهت باید به صورت مستمر دنبال شود تشویق سرمایه گذار به مناطق آسیب دیده شرق اصفهان است و توجه به این نکته ضروری می باشد که برخی سنگ اندازی ها در کار بهره برداری پروژه ها عاملی جهت بی رغبت کردن سرمایه گذاران می شود.اگر نمی توانیم جلوی بخل آسمان را بگیریم، توجه ویژه به بستر سازی مشاغل جایگزین با دعوت از سرمایه گذاران و حمایت از آنان را در دستور کار قرار دهیم.

Vater-Mark65 Vater-Mark1

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.