اصفهان شرق

بی‌تفاوتی مردم نسبت به یکدیگر نتیجه کم شدن امر به معروف است

کدخبر: 203005
1399/06/19 در ساعت 12:26

به گزارش اصفهان شرق؛  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار اعضای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) اظهار کرد: علامت مؤمن پنج چیز است نخست تقوا در خلوت، دوم پرداخت صدقه در زمان قرار داشتن در تنگنای اقتصادی، سوم صبر در موقع مشکلات، خود نگه‌داری در موقع غضب و پنجم راست‌گویی در زمانی که راست گفتن به ضرر اوست.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: مسؤولان باید قرارگاهی ایجاد کنند تا به طور استانی و جدی از امر به معروف و نهی از منکر حمایت به عمل آورند تا فعالیت‌های ستادهای مردمی امر به معروف و نهی از منکر در کنار این قرارگاه ثمربخش واقع شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: ما در استان اصفهان مخالف اهل بیت نداریم حتی غیر مسلمانان هم ضد اهل بیت نیستند و اکثراً دغدغه دینی دارند و بر این اصل می‌توانیم امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه احیا کنیم.

وی در خصوص عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد: بر اساس روایتی از امام حسین(ع) با استوار ساختن امر به معروف و نهی از منکر می‌توانیم عمل به واجبات در جامعه را محقق سازیم.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد افزود: اینکه امروز شاهد هستیم مردم تا حدودی نسبت به یکدیگر بی‌تفاوت شده‌اند یعنی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هویت خود را از دست داده است.

در ادامه سردار جواد استکی اظهار کرد: هم اکنون در همه استان‌های کشور مجموعه‌های رهروان امر به معروف و نهی از منکر در حال فعالیت‌اند و در کنار ستاد امر به معروف و نهی از منکر به هم‌افزایی می‌پردازند.

مدیر مجموعه رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان عنوان کرد: این مجموعه از سال ۹۵ تاکنون بر این شد تا با روش‌های ایجابی و کمتر سلبی کمک به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کند.

وی ادامه داد: مجموعه رهروان در چندین زمینه به فعالیت می‌پردازد که یکی از این زمینه‌ها یاوران معروف و ناظرین است، در این خصوص تاکنون اسامی هزار و چهارصد نفر ناظر ثبت شده که این افراد در اختیار مجموعه هستند.

سردار استکی خاطرنشان کرد: اکثریت جامعه بر این باورند امر به معروف و نهی از منکر تنها تذکر و برخورد در خیابان است و به بیانی مردم آشنایی کافی با این فریضه الهی ندارند، به واسطه همین در مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر  براین هستیم تا مردم را به وسیله بیانی فرهنگی با این فریضه آشتی دهیم.

سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان نیز گفت: نیروی انتظامی تمامی توان خود را برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان منکر به کار خواهد گرفت.

همچنین در ادامه حجت‌الاسلام احمد عبداللهی‌نژاد اظهار کرد: امر به معروف نوعی دست‌گیری از مردم است و مچ‌گیری نیست و کسانی که در این حوزه وارد می‌شوند باید از جزئیات و قوانین امر به معروف و نهی از منکر آشنا باشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آموزش آمران به معروف و نهی از منکر از سال ۹۵ بوده است.

انتهای پیام/