اصفهان شرق

وقوع سالانه ۳۱۳ هزار مرگ به علت بیماری های غیر واگیر در کشور

کدخبر: 202973
1399/06/18 در ساعت 14:22

به گزارش اصفهان شرق؛ سعید نمکی، در آئین آغاز اجرای طرح مشوق‌های بیمه‌ای برای ارتقا سلامت، گفت: متأسفانه امروز نظام سلامت ما به دلیل بی توجهی به بخش پیشگیری در بیماری‌های غیرواگیر گرفتار تلنباری از هزینه و مشکلات ناشی از این بیماری‌ها شده است.

وی افزود: خوشبختانه با اقداماتی که در بخش پیشگیری از فشار خون، مشوق‌ها و پرداختن به بیماری‌های غیرواگیر در کنار بیماری‌های واگیر انجام شده، توانستیم اقدامات خوبی انجام دهیم.

نمکی تصریح کرد: بدون پرداختن به ارتقا کیفی و توسعه کمی نظام سلامت، راه به جایی نخواهیم برد. از طریق طرح‌هایی مانند خودمراقبتی با طرح هر خانه یک پایگاه سلامت و ایجاد انگیزه با اجرای طرح مشوق‌ها می‌توانیم در سال از مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های غیر واگیر جلوگیری کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در سال از ۳۸۰ هزار مرگ حدود ۳۱۳ هزار به دلیل بیماری‌های غیرواگیر جان خود را از دست می‌دهند و همچنین ۱۰۰ هزار نفر به دلیل فشار خون بالا و …جان خود را از دست می‌دهند.

وی با انتقاد از عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی برخی از افراد خاطرنشان کرد: بی توجهی‌های برخی از افراد در رعایت پروتکل‌ها، باعث شده که ما هر روز شاهد فوت یکی از نخبگان و فرهیختگان کشور (کادر درمان) باشیم و هر روز داغ عزیزی را تحمل کنیم و این افراد قربانی بی توجهی و سهل انگاری گروه اندکی از مردم هستند.