سرویس: غیر تولیدی 12:12 - دوشنبه 17 شهریور 1399

آموزش ۸۰۰ هزارنفری دانش‌آموزان در استان اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در استان اصفهان بالغ بر ۸۰۰ هزار دانش‌آموز قرار است در کلاس‌های درس یا به صورت مجازی آموزش داده شوند، همچنین بالغ بر ۵۰ هزار معلم باید این مأموریت را به عهده بگیرند.

به گزارش اصفهان شرق؛ علیرضا نصراصفهانی در نطق پیش از دستور خود در صد و سی و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: با محوریت ستاد استانی مقابله با کرونا و همراهی مردم عزادار، هیأت‌ها و سازمان‌ها و نهادهای مرتبط و تمهید مقدمات عبور خوبی از دهه اول محرم را شاهد بودیم که هم مردم عزاداری کردند و هم پروتکل‌های بهداشتی رعایت شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: امید دارم در ادامه مسیر و در سایه شیوع بیماری کرونا، مردم همچنان به دستورات ستاد مقابله با کرونا احترام گذاشته و در خصوص رعایت نکات بهداشتی همراهی کنند.

وی در ادامه اهانت به قرآن و پیامبر گرامی اسلام(ص) را توسط رسانه فرانسوی محکوم و تأکید کرد: معتقدیم اهانت به قرآن مجید و نبی مکرم اسلام(ص) در حقیقت اهانت به همه ادیان توحیدی است، امید دارم همه ادیان توحیدی اعتراض خود را نسبت به این رفتار ناپسند در سراسر دنیا اعلام کنند تا دیگر شاهد چنین جسارت‌ها توهین‌هایی نباشیم.

نصراصفهانی همچنین ۱۷ شهریور معروف به جمعه سیاه را گرامیداشت و برای همه شهدایی که در خون خود غلتیدند تا درخت نوپای انقلاب اسلامی بارور و مقدمات پیروزی انقلاب فراهم شود آرزوی علو درجات کرد و ابراز امیدواری کرد که همیشه بتوانیم پاسدار خون همه شهدا در دوران ۴۱ ساله انقلاب اسلامی در صحنه‌های مختلف باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به معلمان، اساتید دانشگاه، دانش‌آموزان و دانشجویان، گفت: از زحمات تمامی کسانی که در سال تحصیلی گذشته علیرغم تمامی مشکلات، کمبودها و ناهماهنگی‌های آموزشی و پرورشی به جهت نداشتن تجربه در این زمینه تلاش کردند وقفه‌ای در آموزش و پرورش دانش‌آموزان ایجاد نشود تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با شروع سال تحصیلی جدید با استفاده از تجربیات تلخ و شیرین سال گذشته شاهد اتفاقات خوبی در عرصه تعلیم و تربیت باشیم و با استفاده از هر روشی که با اعمال مدیریت اقتضایی و بر اساس آنچه دست‌اندرکاران می‌دانند رقم می‌خورد امر آموزش و پرورش در استان و شهر ما متوقف نشود.

نصراصفهانی با اشاره به اینکه در استان اصفهان بالغ بر ۸۰۰ هزار دانش‌آموز قرار است در کلاس‌های درس یا به صورت مجازی آموزش داده شوند، گفت: همچنین بالغ بر ۵۰ هزار معلم باید این مأموریت را به عهده بگیرند که امید داریم هماهنگی بین دانش‌آموزان و معلمان شرایطی را فراهم کند که میل و رغبت به درس خواندن در بین دانش‌آموزان در کشور ایجاد شود و بدون دلواپسی و نگرانی امور دنبال شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: حتماً معلمان دانش‌آموزان را همچون فرزندان خود دانسته و حتماً مدیران مدارس تلاش می‌کنند که سلامت دانش‌آموزان در اولویت هر اقدامی در مدرسه باشد بنابراین خانواده‌ها باز هم همراهی کنند تا تصمیمی که آموزش و پرورش  گرفته را دنبال کنند و بدانند آنچه در کلاس درس و مدرسه و در حضور رو در روی معلمان با دانش‌آموزان صورت می‌گیرد حتماً به صورت غیرحضوری و مجازی اتفاق نمی‌افتد، آموزش و پرورش تا جایی که سلامت دانش‌آموزان تهدید نمی‌شود باید به طور مستقیم و در فضای مدرسه انجام شود.

وی در ادامه با تأکید بر مناسب‌سازی معابر برای معلولان، سالمندان و دوچرخه‌سواران، مطرح کرد: اگرچه در خصوص مناسب‌سازی شهر برای معلولان، سالمندان و دوچرخه‌سواران تلاش بسیاری در سال‌های گذشته شده اما هنوز این مناسب‌سازی به طور کامل محقق نشده است، اگر از دور به معابر شهری نگاه شود شاید تصویر مناسبی از نبود مسیرهای ویژه تردد این اقشار نداشته باشیم اما اگر لازم باشد ویلچر یک بیمار را در شهر حرکت دهیم یا یک روز در شهر رکابزنی کنیم متوجه ضعف‌ها در این حوزه خواهیم شد.

نصراصفهانی در ادامه از شهرداران مناطق خواست همراه با معاونان مرتبط در مسیرهای تحت مدیریت خود حداقل یک روز با دوچرخه رکابزنی کنند تا میزان مناسب‌سازی  در شهر را دیده و ارزیابی کرده و نواقص را رفع کنند تا شرایط برای تردد افراد دارای معلولیت، سالمندان و دوچرخه‌سواران تسهیل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از رونمایی از برنامه ۵ ساله ششم اصفهان خبر داد و گفت: با ارائه این برنامه، وضعیت اصفهان در زمینه‌های مختلف مشخص شده و چراغ راه مدیران شهری قرار می‌گیرد تا بتوانند مسیر توسعه اصفهان را فراهم کنند، این در حالی است که برنامه اول اصفهان در دهه ۷۰ با عنوان اصفهان +۲۲ آغاز شد و ریل پیشرفت این شهر بر اساس برنامه‌مداری از همان زمان شکل گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: در برنامه اصفهان ۱۴۰۵، نیازهای اصفهان دیده شده است که امید داریم با بهبود زیرساخت‌های هوشمندسازی شهر، اصفهان بر اساس برنامه 5 ‌ساله همچنان در رقابت با سایر کلانشهرها پیشتاز باشد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.