سرویس: غیر تولیدی 12:12 - یکشنبه 16 شهریور 1399

گیاهان دارویی منحصر به فرد برای نخستین بار در اصفهان کشت می‌شود

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد شهرضا با اشاره به مرکز گیاهان دارویی دانشگاه آزاد شهرضا گفت: چندین گونه کشت گیاهان دارویی آن در جنوب استان اصفهان منحصر به فرد است و برای نخستین بار کشت می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ سید نظام‌الدین میرستاری عصر دیروز در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان شهرضا با بیان اینکه دانشگاه آزاد شهرضا در سال 67 به عنوان صدمین دانشگاه کشور تأسیس شد اظهار داشت: در سال 99 دانشگاه آزاد شهرضا به فضایی به مساحت 50 هکتار و چند 10 هزار ساختمان توسعه پیدا کرده است.

ایجاد دو مجله بین‌المللی در دانشگاه آزاد شهرضا

وی با اشاره به ایجاد دو مجله بین‌المللی در دانشگاه آزاد شهرضا و چاپ بیش از هزار مقاله ISI توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه شهرضا بیان کرد: مرکز رشد در دانشگاه آزاد شهرضا با هدف صنعتی کردن ایده‎ها و فکرهایی که جنبه صنعتی شدن دارد، ایجاد شد و دانشجویان دارای ایده با ورود به این مرکز به آنها امکانات داده می‌شود تا ایده خود را به درجه صنعتی شدن برسانند.

 رئیس مرکز تحقیقات شیمی دانشگاه آزاد واحد شهرضا ادامه داد: شرکت شوکاشیمی تولیدکننده فناوری‌های مورد نیاز در صنایع لبنی در دانشگاه آزاد شهرضا است، بیشتر محصولاتی که این شرکت تولید می‌کند تا قبل از تولید این شرکت وارداتی بود.

وی با اشاره به مرکز گیاهان دارویی دانشگاه آزاد شهرضا تصریح کرد: چندین گونه کشت گیاهان دارویی آن در جنوب استان اصفهان منحصر به فرد است و برای نخستین بار کشت می‌شود.

میرستاری با اشاره به اینکه در سال 94 دانشگاه آزاد شهرضا عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری ریاست جمهوری شد، خاطرنشان کرد: آزمایشگاه همکار شبکه بهداشت درمان و غذا و دارو در دانشگاه آزاد شهرضا به واسطه تقلب در صنایع غذای و بیماری‌های که برای مردم رقم می‌خورد، ایجاد شد و در دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و منطقه جنوب استان اصفهان را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که آزمایشگاه دانشگاه آزاد شهرضا، آزمایشگاه همکار اداره استاندارد است، بیان کرد: شرکت‌های شهرک رازی شهرضا برای آنالیز مواد از آزمایشگاه دانشگاه استفاده می‌کنند، همچنین کشفیات نیروی انتظامی که صدور جرایم بر اساس میزان خالص بودن است در این آزمایشگاه آنالیز می‌شود و درصد خلوص واقعی را در اختیار دادگاه قرار می‌دهیم تا بر اساس آن حکم صادر شود.

ایجاد واحد فناوری و عصاره‌گیری از گیاهان دارویی

رئیس دانشگاه آزاد شهرضا در ادامه این نشست گفت: با وجود رشته کاردانی گیاهان دارویی در مزرعه گیاهان دارویی دانشگاه آزاد شهرضا 22 محصول برداشت می‌شود.

عبدالرضا باقی با اشاره به اینکه در حال حاضر در حال راه‌اندازی یک واحد فناوری و عصاره‌گیری از گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد شهرضا هستیم، بیان کرد: حضور پزشکان سنتی در دانشگاه آزاد مجموعه گیاهان دارویی را کامل می‌کند.

وی با بیان اینکه رشته‌های صنایع غذایی، مواد و سرامیک از جمله رشته‌های مغفول در این دانشگاه است و جای شناخت دارد و باید به آن جهت‌دهی شود، تصریح کرد: سامانه آموزش مجازی دانشگاه ظرفیت بالایی دارد و با توجه به اینکه تجمع ممنوع است، می‌توان برای یک جمعیت 700 نفری جلسه برگزار کرد.

کلاس‌های دانشگاه آزاد شهرضا آنلاین برگزار می‌شود

فرزاد احمدیان معاون علمی و آموزشی دانشگاه آزاد شهرضا با بیان اینکه ترم آینده این دانشگاه مجازی است بیان کرد: با توجه به وضعیت قرمز بودن شهرستان شهرضا کلاس‌ها آنلاین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.