اصفهان شرق

انجام نهضت ملی روکش آسفالت جاده‌های کشور تا دوسال آینده

کدخبر: 202870
1399/06/15 در ساعت 18:45

به گزارش اصفهان شرق؛  به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، عبدالهاشم حسن‌نیادر آیین آغاز عملیات اجرایی باند دوم محور تیران به سامان اظهار داشت: کیفی‌سازی جاده‌های کشور مورد توجه این وزارتخانه است و با اجرای پروژه‌های راهداری افزایش ایمنی و کاهش حوادث دنبال می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به وضعیت راه های اصفهان اظهارداشت: این استان در مسیر تردد جاده‌های چند استان قرار دارد و حجم بالایی از ترافیک در این منطقه است؛ استان اصفهان دارای ۳۹۹ کیلومتر آزادراه، یکهزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ است.

وی اجرای پروژه های راهداری، نگهداری، توسعه و احداث جاده های جدید را در راستای خدمات‌رسانی در حوزه حمل و نقل بار و مسافر اعلام‌ کرد و گفت: مسؤولان استانی در اجرای این پروژه‌ها نقش مهمی دارند.

حسن‌نیا تصریح کرد: طرح‌هایی تا ۲ سال آینده برای بهبود کیفیت روکش آسفالت راههای کشور  در راستای افزایش ارتقای سطح کیفی تردد، ترافیک و ایمنی و نگهداری محورهای مواصلاتی و برای رفاه حال رانندگان جاده‌ای در حال اجراست.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: با اجرای نهضت سراسری لکه‌گیری و روکش آسفالت، وضعیت راه های شریانی کشور ترمیم و بهبود پیدا می‌کند که تامین ایمنی عبور و مرور، کاهش استهلاک وسایل نقلیه، کاهش مصرف سوخت و حراست از سرمایه گذاری های کلان کشور از جمله مزایا و دستاوردهای اجرای این طرح ملی است.

اصفهان رتبه پنجم کشور در کاهش تصادفات برون شهری را کسب کرد

حجت‌الله غلامی در این مراسم‌ها اظهار داشت: اقدامات موثری در حوزه ایمنی و نگهداری راه های استان انجام شده که کاهش تصادفات و تلفات رانندگی را بدنبال داشته است و اقدامات موثری توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و راه و شهرسازی در زمینه کاهش تصادفات انجام شده که کاهش ۶ درصدی تصادفات را بهمراه داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: دشمنان با تحریم‌های بی سابقه و بسیار سخت نتوانستند ما را از ادامه تلاش برای پیشرفت کشور باز دارند و طرح های خوبی همزمان با هفته دولت در این استان به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: بهره برداری از طرح‌های عمرانی متعدد در استان و کشور در هفته دولت بیانگر این است که دشمنان برغم اعمال تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه، نتوانسته‌اند ما را از حرکت باز دارند.

به گزارش فارس، بهره‌برداری از ۷۷ سامانه حمل و نقل هوشمند و طرح راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان روز شنبه با حضور معاون وزیر معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور آغاز شد.

این طرحها شامل ۶۷ سامانه حمل و نقل هوشمند، ۲ تقاطع غیرهمسطح در مبارکه، ایمن سازی و روشنایی اتوبان ذوب آهن و باند دوم مبارکه – شهرضاست که با حضور عبدالهاشم حسن نیا در شهرستان‌های تیران و کرون، شهرضا، فلاورجان، مبارکه و اصفهان به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/