سرویس: غیر تولیدی 16:33 - شنبه 15 شهریور 1399

متضرر شدن 75 هزار راننده از کرونا/ بخش عمده ناوگان کشور فرسوده است

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: در شرایط عادی ضریب اشغال صندلی ناوگان حمل و نقل عمومی داشتیم که این میزان به ۲۰ درصد در شرایط کرونا رسید و در این میان ۱۵ هزار اتوبوس و ۳۰ هزار تاکسی سواری و همین تعداد مینی‌بوس ضرر عمده‌ای متحمل شدند.

به گزارش اصفهان شرق؛  نشست معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با تشکل‌های صنفی حمل و نقل کالا و مسافر استان اصفهان عصر امروز برگزار شد و در این نشست مسؤولان تشکل‌های صنفی حمل و نقل کالا و مسافر به صورت جداگانه به بیان نقطه نظرات خود و مشکلات موجود در صنف خود پرداختند.

عبدالهاشم حسن‌نیا بعد از شنیدن صحبت‌های تشکل‌ها اظهار داشت: در کشور بستر حمل و نقل جاده‌ای استوار است هرچند مشکلاتی در نظام اجرایی وجود دارد که نمی‌توان انکار کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: حدود ۳۶۵ هزار ماشین در حمل و نقل داریم که تعداد بالایی از این دستگاه‌ها سن بالای ۴۰ و ۵۰ سال دارند.

وی ادامه داد: در بخش نوسازی و حمل و نقل کالا اقداماتی انجام داده‌ایم اما هرچقدر مشورت بگیریم متضرر نمی‌شویم؛ برای بازنشسته کردن رانندگان اقداماتی کردیم اما با توجه به سن رانندگان تصمیم‌گیری راحت نیست.

حسن‌نیا تأکید کرد: حمل و نقل مسافری بعد از جریان کرونا بیشترین آسیب را دیده است اما قول‌هایی در این زمینه داده شده است که آن‌ها را پیگیری می‌کنیم‌.

همچنین در حاشیه این نشست بهره‌برداری از ۶۷ سامانه حمل و نقل هوشمند به صورت متمرکز و رونمایی از سیمای راهبران صورت گرفت.

همچنین پیش از نشست، مراسم کلنگ‌زنی آغاز عملیات اجرایی احداث راهدارخانه مرکزی استان اصفهان با زیربنای ۷ هزار و ۷۰۰ متر مربع فضای اداری با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور انجام شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: ۹۰ درصد حمل و نقل در کشور ما از طریق حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود و استان اصفهان یکی از قطب‌های حمل و نقل کشور است که با حدود ۳۵ هزار راننده در این بخش جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد.

وی تصریح کرد: تلاش ما بهبود وضعیت معیشتی رانندگان است که در تلاش برای رفع مشکل آن‌ها هستیم؛ در کشور بر روی موضوع حمل و نقل بار و مسافر به صورت ویژه تمرکز کرده‌ایم چرا که در دوران کرونا ضرر عمده‌ای به رانندگان به ویژه در حمل و نقل مسافر انجام شد.

حسن‌نیا ادامه داد: در شرایط عادی ضریب اشغال صندلی ناوگان حمل و نقل عمومی داشتیم که این میزان به ۲۰ درصد در شرایط کرونا رسید و در این میان ۱۵ هزار اتوبوس و ۳۰ هزار تاکسی سواری و همین تعداد مینی‌بوس ضرر عمده‌ای متحمل شدند که بخشی از آن‌ها مقرر شد تسهیلات دریافت کنند و این موضوع در حال پیگیری است.

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بیان داشت: آمارهای مختلفی در زمینه تعداد نقاط حادثه‌خیز وجود دارد و نگاه و چشم‌انداز کلان ما بهبود کیفیت و ارتقای وضعیت جاده‌های کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.