سرویس: غیر تولیدی 07:35 - پنجشنبه 13 شهریور 1399

شهادت پایان 23 سال خدمت/ 5 درصد از جمعیت محیط بانان به شهادت رسیده‌اند

شب گذشته طی درگیری محیط بانان با شکارچیان غیرمجاز در منطقه ارمک استان هرمزگان محیط بان حسن نژاد به ضرب گلوله مستقیم به شهادت رسید. شهید حسن نژاد سابقه 23 سال خدمت در این حرفه پرمخاطره را داشت و دو سال به عنوان محیط بان نمونه از فداکاری های او تقدیر شده بود.

به گزارش اصفهان شرق؛ دو سال پی در پی به عنوان محیط بان نمونه شناخته شده بود.23 سال تجربه دفاع از طبیعت بکر استان هرمزگان چیزی نبود که به غرور نزدیکش کند. برای آموزش تازه کارها همیشه سراغ از او می گرفتند و با افتادگی همیشگی در بیایان ها و تپه ماهورها همراه محیط بانان جوان می شد. عاقبت محیط بان حسن نژاد به فدا شدن در راه حفاظت از محیط زیست منطقه ارمک گره خورده بود. شب گذشته دو شکارچی با ضرب گلوله مستقیم به سینه‌اش  این خادم با سابقه  محیط زیست را به شهادت رسانده و از منطقه متواری شدند.

5 درصد از جمعیت محیط بانان به شهادت رسیده‌اند 

تا به حال بیش از 140 محیط بان در راه دفاع از طبیعت بکر و گونه های جانوری جان خود را در مقابل شکارچیان سپر کرده اند. این یعنی 5 درصد از جمعیت سه هزار و 500 نفری محیط بانان در کل کشور. شب گذشته نیز در درگیری بین شکارچیان غیر مجاز و محیط بانان در منطقه ارمک استان هرمزگان محیط بان نمونه و با تجربه با گلوله مستقیم شکارچیان به شهادت رسید. بسیاری از محیط بانان در تلاش برای دستگیری شکارچیان غیر مجاز هستند و دست به اسلحه شدن آخرین راه آن ها برای انجام وظایف مخاطره آمیزشان است. شکارچیان اما ابایی از شلیک گلوله به سمت این خدمتگزاران محیط زیست ندارند. تا به حال 142 محیط بان به شهادت رسیدند و بیش از 170 نفر از آن ها به علت اصابت تیر جانباز شده اند و این قصه تلخ همچنان ادامه دارد.

*تسلیت فرمانده یگان حفاظت محیط زیست به خانواده شهید حسن نژاد

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست با اعلام خبر شهادت محیط بان حسن نژاد از دستگیری یکی از ضاربان خبر داد: «شب گذشته طی یک درگیری در منطقه ارمک استان هرمزگان دو شکارچی به ضرب گلوله مستقیم محیط بان حسن نژاد را به شهادت رسانده و از منطقه متواری شدند. بعد از این حادثه بلافاصله با تلاش ماموران نیروی انتظامی و محیط بانان عزیزمان یکی از ضاربان دستگیر شد.شکارچی دیگر نیز شناسایی شده و به زودی توسط ماموران دستگیر خواهد شد.»

سرهنگ محبت خانی ضمن عرض تسلیت به خانواده این شهید مدافع طبیعت از پیگیری حقوق مادی و معنوی این محیط بان وظیفه شناس از سوی سازمان محیط زیست خبر داد: «نیمی از کارکنان سازمان محیط زیست را محیط بانان تشکیل می دهند. این خدمتگزاران محیط زیست خالصانه جان خود را سپر مخاطرات متعددی می کنند و همواره در حال انجام وظایف شان در سخت ترین شرایط اقلیمی و آب و هوایی هستند. محیط بانان پیشانی سازمان محیط زیست در انجام ماموریت های میدانی هستند و ما با جدیت پیگیر حقوق مادی و معنوی شهدای بزرگوار محیط بان خواهیم بود.»

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.