سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:31 - چهارشنبه 12 شهریور 1399

جزئیات نحوه برگزاری کلاس‌های دانش‌آموزان/ آمار ثبت‌نام تغییری نکرده است

رئیس ستاد مهر در استان اصفهان گفت: کلاس‌های دانش‌آموزان به جای اول مهر از روز ۱۵ شهریور همانند سال‌های گذشته بازگشایی خواهد شد اما نحوه فعالیت بر اساس رنگ‌بندی اعلام‌شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خواهد بود.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمدرضا ناظم‌زاده اظهار کرد: کلاس‌های دانش‌آموزان به جای اول مهر از روز ۱۵ شهریور همانند سال‌های گذشته بازگشایی خواهد شد اما نحوه فعالیت بر اساس رنگ‌بندی اعلام‌شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خواهد بود.

رئیس ستاد مهر در استان اصفهان ادامه داد: در وضعیت سفید کلاس‌ها به صورت عادی تشکیل خواهد شد، در وضعیت زرد دانش‌آموزان بسته به تعداد دانش‌آموزان و فضای فیزیکی مدارس به دو یا سه گروه تقسیم می‌شوند و ساعاتی از آموزش را به صورت حضوری و مابقی ساعات را در فضای مجازی به شکل آفلاین سپری می‌کنند.

وی در تشریح نحوه آموزش مجازی عنوان کرد: در وضعیت زرد معلم ساعات موظف را در مدرسه حضور پیدا می‌کند و در فضای مجازی صرفاً منابع آموزشی آفلاین را معرفی می‌کند اما در وضعیت قرمز آموزش حضوری نخواهیم داشت و تمام مباحث در بستر فضای مجازی اما به صورت آنلاین ارائه خواهد شد.

ناظم‌زاده اضافه کرد: در مقطع ابتدایی با توجه به ثابت بودن معلم یک گروه در روزهای زوج و گروه دیگر در روزهای فرد در مدرسه حاضر می‌شوند اما در مقطع متوسطه این فرآیند طی دو هفته اجرا می‌شود، یعنی هر گروه یک هفته روزهای زوج و هفته بعد روزهای فرد در مدرسه حضور پیدا می‌کنند.

رئیس ستاد مهر در استان اصفهان خاطرنشان کرد: در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش دروس تئوری همانند رشته‌های نظری و دروس عملی حتماً به صورت حضوری ارائه خواهد شد، البته در وضعیت قرمز کارگاه‌ها تا زمان تغییر وضعیت برگزار نخواهد شد.

وی در پاسخ به نحوه تأمین دستگاه ضدغفونی‌کننده در مدارس گفت: یک نوبت سرانه بهداشتی در خرداد به حساب مدارس واریز شد، کمکی هم از سمت اداره کل اختصاص یافت و به زودی سرانه بهداشتی دیگری به مدارس تزریق و در این مرحله برای خرید دستگاه به صورت یک جا یا جداگانه تصمیم‌گیری خواهد شد.

ناظم‌زاده درباره اخذ رضایت‌نامه برای حضور دانش‌آموزان در آموزش و پرورش نجف‌آباد تصریح کرد: چنین رضایت‌نامه‌ای اعتبار ندارد و برگزاری یا عدم برگزاری کلاس‌ها صرفاً بر اساس رنگ‌بندی اعلام شده خواهد بود، بر این اساس اگر کلاس‌ها حضوری بود تمام دانش‌آموزان موظف به حضور در کلاس هستند و اگر اعلام شد که کلاس‌ها غیرحضوری برگزار شود هیچ رضایت‌نامه‌ای نمی‌تواند مجوز کلاس‌های حضوری را صادر کند، اگر دانش‌آموزی در کلاس‌های حضوری شرکت نکند مسؤولیت آموزش دروس بر عهده خودش خواهد بود.

رئیس ستاد مهر در استان اصفهان با اشاره به این که در شرایط بحران به سر می‌بریم، یادآور شد: وضعیت کلاس‌ها همانند آموزش چهره به چهره قبلی نیست که بتوانیم تمام مطالب مورد نیاز دانش‌اموزان را در کلاس انتقال دهیم و نیاز است تا دانش‌آموزان از روش‌های آموزشی جانبی همانند پیش‌خوانی استفاده کنند و برای رفع اشکال در کلاس حاضر شوند البته مباحثی که نیاز به آموزش توسط معلم دارد در کلاس ارائه خواهد شد.

وی با تأکید بر ثبت‌نام پیش از شروع مدارس بیان کرد: روند ثبت‌نام بر اساس خروجی سامانه سناد همانند سال‌های گذشته و طبیعی است، ممکن است گروهی از خانواده‌ها به شروع کلاس‌ها از ۱۵ شهریور عادت نکرده و به همین دلیل برای ثبت‌نام مراجعه نکرده باشند که می‌توانند طی دو هفته آینده برای ثبت‌نام مراجعه کنند.

ناظم‌زاده ابراز کرد: از مردم می‌خواهیم به آموزش و پرورش اعتماد کنند چرا که دو تجربه موفق برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم و برگزاری کارگاه‌های هنرستان به شکل حضوری و با رعایت پروتکل‌ها را داشتیم که هیچ مورد ابتلای همکار یا دانش‌آموز به دلیل حضور در مدرسه گزارش نشد.

رئیس ستاد مهر در استان اصفهان تأکید کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم که اولویت ما حفظ سلامت دانش‌آموزان است و اگر قرار باشد جایی سلامت آنان تهدید شود آموزش حضوری را متوقف خواهیم کرد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.