سرویس: اخبار شهرستان 21:35 - دوشنبه 10 شهریور 1399

معاون اول قوه قضاییه در گفتگو با اصفهان شرق:

قوه قضاییه در برخورد با متجاوزان به اموال و حقوق مردم مصمم است

معاون اول قوه قضاییه گفت: وظیفه قوه قضائیه است که با متجاوزان و متعدیان به حقوق مردم، خصوصا افرادی که صاحب نفوذ بوده و به عنوان وجهه در بین مردم مطرح باشند با شدت بیشتری برخورد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در گفتگوی اختصاصی با اصفهان شرق، در پاسخ به به سوال خبرنگار مبنی بر روند برخورد قوهء قضائیه با دانه درشت ها، به اهمیت موضوع حق الناس اشاره و اظهار کرد: امام حسین(ع) در شب و روز عاشورا، اعلام کردند که اگر چنانچه کسی حق الناسی برگردنش است، برگردد و حق الناس را بپردازد و پس از آن با امام همراه شود.

معاون اول قوه قضائیه افزود: به عنوان نهی از منکر، وظیفه همگان است که اگر کسی در قالب دانه درشت یا غیر دانه درشت، تعدی به اموال و حقوق مردم کند؛ به طور طبیعی همه آنها را نهی کنیم.

وی با اشاره به وظیفه قوه قضائیه در برخورد با متجاوزان به حقوق مردم، تصریح کرد: وظیفه قوه قضائیه است که با متجاوزان و متعدیان به حقوق مردم، خصوصا افرادی که صاحب نفوذ بوده و به عنوان وجهه در بین مردم مطرح باشند با شدت بیشتری برخورد کند و این قوه بارها اعلام کرده است که در برخود با هرگونه تعدی به حقوق عامه، به طور مصمم برخورد می کند.

حجت الاسلام اژه ای بیان کرد: امیدواریم به حق این ایام بتوانیم با ظلم و ظالم برخورد و از مظلوم دفاع کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار اصفهان شرق در خصوص قانون اموال نامشروع مسئولان، متذکر شد: این قانون از چند سال قبل توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تایید و آیین نامه اجرایی آن در دو بخش نوشته شد.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: بخش اول این قانون در رابطه با افرادی است که در اصل 142 قانون اساسی به سمت آنها اشاره شده و رسیدگی به اموال آنها مشخص است و سایر موارد که بر حسب مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه شده است که تعداد کثیری از رده های مختلف مسئولان نظامی از لشگری و کشوری را شامل می شود که باید اموال خود را در ابتدا و انتهای سمتی که می پذیرند اعلام کنند و خود اظهاری داشته باشند و اگر چنانچه در دو بخش ذکر شده به ناحق و با استفاده از جایگاه و موقعیت حقوقی خودشان استفاده ای کرده باشند، بدیهی است که برحسب مورد، با آنها اقدام لازم صورت می گیرد.

انتهای پیام/ علیرضا توکلی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.