اصفهان شرق

نهضت همگانی امر به معروف در فضای مجازی نجات‌بخش است

کدخبر: 202658
1399/06/09 در ساعت 21:39

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام سیف‌الله دهقانی فیروزآبادی در آیین عزاداری روز عاشورای حسینی در امامزاده سلطان ابراهیم(ع) این شهر، اظهار داشت: عاشورا یک پیام بسیار مهم و ارزشمند داشت که همین فریضه امر به معروف بود.

وی خاطر نشان کرد: اگر امروز شاهد بروز برخی مشکلات و نارسایی‌های اجتماعی، فرهنگی و آسیب‌های متعدد در ابعاد شخصیتی افراد هستیم ناشی از کمرنگ شدن همین فریضه دینی است.

به گفته امام جمعه سمیرم، امروز امر به معروف را باید به صحنه شبکه‌های موبایلی و مجازی کشاند و دست انبوه جوانانی را که ممکن است در این گستره بی حد و مرز غرق شوند گرفت و نجاتشان داد.

حجت‌الاسلام دهقانی عمل به امر به معروف و نهی از منکر را محدود به قشر خاصی ندانست و افزود: هر فرد آزاده و مسلمانی باید در قبال آن احساس مسوولیت داشته باشد چرا که تاثیر فکری و فرهنگی آن، غیرقابل انکار و جاری شدن برکات آن، تضمین کننده سعادت است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که امکان کنترل و رصد فضای مجازی را نداشته باشیم روزانه تعداد زیادی از افراد از مسیر حقیقی آگاهی منحرف می‌شوند از همین رو بارزترین و اصلی‌ترین مصداق امر به معروف و نهی از منکر در دوران حاضر کنترل این شبکه‌ها و فضاهاست.

امام جمعه سمیرم تاکید کرد: ماه محرم زمینه‌ای برای احیای امر به معروف و نهی از منکر و تذکری برای عموم مؤمنان نسبت به اهمیت این فریضه ارزشمند و موثر دینی است.

حجت‌الاسلام دهقانی فیروزآبادی اظهار داشت: کسی که مردم را دوست دارد در برابر خوبی‌ها حامی و تشویق کننده است و در برابر بدی‌ها می‌ایستد.

به گفته وی، وقتی فرهنگ جامعه به منکرات سوق پیدا کند طبیعی استک افراد ناخلف بر جامعه حاکم می‌شوند و بر همین مبنا انحراف و بی توجهی به امر به معروف که در جامعه دیده می‌شود بسیار ناپسند است و همه دستاوردها را از بین خواهد برد.

آیین های عزاداری سرور و سالار شهیدان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در محله‌های مختلف شهر سمیرم، روستاها و شهرهای شش گانه این شهرستان برگزار شد. همچنین آیین تعزیه و شبیه خوانی نیز عصر امروز در برخی محله‌های این شهر برپا شده بود.

شهرستان سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

ایرنا