سرویس: غیر تولیدی 12:41 - شنبه 08 شهریور 1399

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی مطرح کرد:

برگزاری متفاوت شام غریبان حسینی در حرم رضوی

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی گفت: مراسم خطبه‌خوانی و شام غریبان برابر با سنت دیرینی که در بین خدمه است با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمد توکلی فریمانی با اشاره به اینکه مراسم شام غریبان و خطبه خوانی امسال متأثر از شرایط کرونا به صورت محدود برگزار می‌شود، گفت: مراسم خطبه‌خوانی و شام غریبان که در شام شهادت امام حسین (ع) برابر با سنت دیرینه ای که در بین خدمه است با دعوت محدود و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی گفت: امسال آئین پیاده روی شام غریبان حسینی از سازمان مرکزی آستان قدس رضوی به سمت حرم مطهر رضوی را نخواهیم داشت و تمام برنامه روز یکشنبه ۹ شهریور بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در صحن انقلاب برگزار می‌شود. قرائت خطبه این مراسم با حجت الاسلام جعفر اسلامی فر خواهد بود و حجت الاسلام حسینی خراسانی نیز به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

وی افزود: در این آئین سنتی قریب ۴۰۰ نفر از خدمه و میهمانان ویژه در صحن انقلاب اسلامی اجتماع خواهند کرد و به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

توکلی تصریح کرد: هیئات مذهبی می‌توانند در شب شام غریبان حسینی در نیمه جنوبی صحن انقلاب، به دور از دسته روی و به صورت ایستاده به عزاداری و سوگواری بپردازند.

وی در خصوص تعطیلی پارکینگ‌های خودرو حرم در تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: تمام پارکینگ‌های حرم مطابق مصوبه شورای تأمین استان، به مدت ۴۸ ساعت مسدود خواهد بود.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.