سرویس: غیر تولیدی 10:29 - جمعه 07 شهریور 1399

مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه سپاه صاحب الزمان(عج)؛

۶۰ هزار بسته معیشتی و لوازم‌التحریر توزیع شد

گروه استان‌ها- در مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه سپاه صاحب الزمان(عج) ۶۰ هزار بسته معیشتی و لوازم‌التحریر توزیع و از از خانواده‌های شهدای مدافعان سلامت تجلیل شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ از همان روزهای نخست شیوع ویروس کرونا، بسیجان سراسر ایران اسلامی همچون گذشته برای مقابله با این ویروس همدل شدند، در ابتدا کارگاه‌های تولید اقلام بهداشتی یکی پس از دیگری در کشور راه‌اندازی شد و بسیاری از زنان و مردان جهادگر کمر همت بستند تا نگرانی‌های مردم را برطرف کنند تا جایی‌که میزان کمبودها در این حوزه کاهش یافت و جهانیان را متحیر از این ظرفیت عظیم ساخت.

اما نیاز کشور فقط تولید اقلام بهداشتی نبود، بسیاری از خانواده‌های ایرانی که شغل ثابتی نداشتند بر اثر قرنطینه ناشی از این ویروس دچار مشکلات عدیده اقتصادی شدند و نیاز مبرم به کمک‌رسانی جهادی به این خانواده‌ها بیش از پیش حس شد.

از همین رو مقام معظم رهبری در سخنرانی نیمه شعبان خود فرمودند: « ملت ایران در آزمون کرونا خوش درخشید البته زندگی برای برخی قشرهای ضعیف با سختی درحال گذران است و مردمی که توانایی دارند بایستی در این زمینه فعالیت وسیعی را آغاز کنند و ماه رمضان در پیش است، ماه انفاق و ایثار. چه خوب است یک رزمایش گسترده‌ای در کشور به وجود آید برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه.»

حال سبک جهاد تغییر کرد، بسیجیانی که قبلا در کارگاه­های تولید اقلام بهداشتی و در سنگر ضدعفونی کردن معابر مشغول خدمت بودند به فرمان فرمانده خود لبیک گفته و پیر، جوان، مرد و زن در کنار هم قرار گرفتند تا در قالب رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه به اقشار آسیب‌دیده از کرونا، شیرینی در کنار هم بودن و به فکر هم بودن را درک کنند.

تاکنون دو مرحله این رزمایش به پایان رسیده وامروز همزمان با اولین یادواره شهدای مدافع سلامت استان اصفهان، سومین مرحله این رزمایش نیز در آستان مقدس ابراهیم ابن موسی ابن جعفر(ع)شهرستان برخوار آغاز شد.

سردار مجتبی فدا پیرامون این رزمایش در گفت­وگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت: امروز بنا بر ابلاغ و فراخوان مقام معظم رهبری و سلسله مراتب سازمانی سپاه گردهم آمدیم تا سومین مرحله رزمایش کمک مومنانه را با توزیع 30 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه با توجه به بازگشایی مدارس 30 هزار بسته لوازم‌التحریر نیز در نظر گرفته شده است تا بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شود، گفت: با توجه به این‌که خانواده‌های نیازمند توسط خیران، بسیج و پایگاه‌های مقاومت شناسایی شده‌اند قطعا بسته­ها به نحو مطلوب به دست نیازمندان خواهد رسید.

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان(عج)استان اصفهان پیرامون ارزش ریالی بسته‌های تهیه شده تصریح کرد: برای هر بسته معیشتی حدود 250 هزار تومان و هر بسته لوازم‌التحریر 150 تا 200 هزار تومان هزینه شده است که بخش عمده هزینه این بسته‌ها توسط مردم تأمین شده است.

وی خاطر نشان کرد: امروز اراده بخشی از خیران بر این شده تا به تحصیل دانش‌آموزان نیازمند کمک کنند از این رو امسال برخی از هیات­ها بخشی از نذوراتی که هرسال توزیع می‌کردند را با توجه به شرایط به وجود آمده به صورت نقدی به سپاه اهدا کردند تا صف این اقدام شود.

سرار فداء پیرامون جایگاه شهدای مدافع سلامت نیز خاطرنشان کرد: شهدای مدافع سلامت در حالی که هر‌کس دنبال زندگی دنیایی خود بود، مانند شهدای 8 سال دفاع مقدس و مدافع حرم و امنیت با گذشتن از دنیای خود خالصانه صورت شبانه با سخت‌ترین شرایط و بیشترین خطر سرایت ویروس کار کردند تا ما تلفات کمتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه با لطف خداوند، درایت مقام معظم رهبری، کمک مردم و حضور کادر درمانی شرایط و وضعیتمان خیلی بهتر از کشورهای دیگر است، گفت: خوشبختانه در شرایط تحریم سخت مسائل پزشکی، بیماران ناشی از این ویروس به صورت رایگان تحت درمان قرار گرفتند و هیچ تفاوتی بین شرایط سنی افراد اعمال نشد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، گفت: این در حالی است که کشورهای بیگانه و به اصطلاح توسعه‌یافته و کسانی که با ما دشمنی می‌کردند مجبور به ماسک دزدی جهت تامین نیازهای پزشکی خود شدند و در بحث بستری نیز با اعمال محدودیت سنی از پذیرش بیماران مسن یا پیر خودداری می­کردند.

در این مراسم که به میزبانی پایگاه مقاومت بسیج شهید مطهری امامزاده نرمی برگزار شد از خانواده شهیدان مدافع سلامت علی منصوری، سید محمد موسوی، حامد مردانی و خسرو حکمت‌روش تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.