سرویس: غیر تولیدی 19:22 - جمعه 07 شهریور 1399

دادستان گیلان: قاتل رومینا اشرفى ‌به ۹ سال حبس و پرداخت دیه ‌محکوم شد /‌ رأى قابل فرجام‌خواهى است

گروه استان‌ها ـ دادستان عمومى و انقلاب مرکز استان گیلان ضمن تشریح ابعاد راى پرونده قتل رومینا اشرفى گفت: قاتل رومینا اشرفى ‌به ۹ سال حبس و پرداخت دیه ‌محکوم شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ مهدى فلاح میرى‌ ضمن تشریح ابعاد راى صادره براى رضا اشرفى و بهمن خاورى اظهار داشت: بر اساس راى دادگاه بدوى، قاتل رومینا اشرفى به اتهام قتل عمد از جنبه عمومى جرم به 9 سال حبس و پرداخت دیه و فرد دیگر (بهمن خاورى) به دو سال حبس و تبعید محکوم شد.

دادستان عمومى و انقلاب مرکز استان گیلان با تاکید بر اینکه این راى قابل فرجام‌خواهى است، گفت: دادگاه با توجه به ظرفیت قانونى موجود اقدام به صدور راى کرده است.

وى تصریح کرد: پرونده قتل رومینا اشرفى توسط قضات باسابقه و به دور از هرگونه جوسازى و بر اساس ظرفیت قانونى موجود رسیدگى شده است.

فلاح‌میرى در پایان تاکید کرد: قانون در حال حاضر در خصوص قتل فرزند حداکثر مجازات را، حبس و دیه قرار داده و دادگاه نیز بر همین مبنا اقدام به صدور راى کرده؛ از طرفى وظیفه دستگاه قضایى اجراى قانون است و ابزار قاضى براى برقرارى عدالت اجراى قانون است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان اجرای قانون را یکی از وظایف دستگاه قضایی دانست و بیان داشت: ابزار قاضى براى برقرارى عدالت نیز اجراى قانون است و طبق قانون حداکثر مجازات برای قتل فرزند حبس و پرداخت دیه است و دادگاه نیز طبق قانون برای این پرونده رای صادر کرد.

به گزارش تسنیم، پرونده رومینا دختر 14 ساله گیلانی که توسط پدرش به قتل رسید از چند ماه پیش توسط قوه قضائیه و دادگستری گیلان به‌صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت.

بهمن خاوری عامل ربودن رومینا اشرفی که خود را خواستگار او معرفی کرده بود نیز به‌اتهام آدم‌ربایی و برخی شواهد که حاکی از نقش داشتن در عصبانیت پدر رومینا اشرفی بوده بازداشت و تحویل مقام قضائی شده بود و امروز رای وی نیز صادر شد.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.