سرویس: اجتماعی 18:58 - پنجشنبه 06 شهریور 1399

با اخبار پزشکی همراه شوید؛

خدمات پزشک در منزل را به صورت تخصصی، تجربه کنید

حضور پزشک در منزل علاوه بر مزایا و ویژگی­های خاصی که عنوان شد، برای بسیاری از سالمندان و بیماران آرامش و حس امنیت بالایی را به همراه خواهد داشت. بدون شک این موضوع در بهبود بیمار تاثیر بسزایی می­گذارد.

به گزارش اصفهان شرق، بیماران و افراد زیادی توانایی بیرون آمدن از خانه را ندارند. زمانی که این افراد به خدمات پزشکی نیاز پیدا می­کنند، استفاده از خدمات پزشک در منزل بهترین راه ممکن برای برطرف کردن نیاز این افراد می­باشد. علاوه بر این، بسیاری از بیماران و خانواده­های آن­ها به دلیل طولانی شدن دوره­ی درمانی، ترجیح می­دهند در منزل بستری شوند و بقیه­ی دروه­ی درمانی خود را در منزل بگذرانند. بدون شک خانواده در این راه نقشی اساسی در مراقبت از بیمار را بر عهده دارد.

خدمات پزشک در منزل جزو خدمات درمانی­ای می­باشد که از سوی مجموعه­های خدمات درمانی و باهدف حضور پزشک در منزل و حضور او بر بالین بیمار انجام می­شود. علاوه بر این، با حضور پزشک بسیاری از خدمات دیگر مانند تزریقات در منزل ، سرم در منزل و درمان زخم در منزل نیز در صورت نیاز بیماران، قابل ارائه می­باشد.

علاوه بر این، با استفاده از خدمات پزشک در منزل، از حضور بیمار و سالمند در محیط­های درمانی آلوده جلوگیری به عمل می­آید که این موضوع یکی از مهمترین نکات و مزایای استفاده از خدمات پزشک در منزل می­باشد. همچنین استفاده از این خدمات می­تواند شامل بهره­بردن از خدمات پزشک متخصص نیز شود. حضور پزشک متخصص در صورت درخواست اعضای خانواده­ی بیمار و با توجه به شرایط بیمار قابل انجام است.

مجموعه­ی خدمات درمانی و مراقبتی هوم کا یکی از مجموعه­های فعال این حوزه در شهر تهران می­باشد. تیم­های درمانی و پرستاری متخصص و باتجربه­ی این مجموعه، مدرن­ترین و جدیدترین خدمات را در اختیار هموطنان گرامی قرار می­دهند و توانایی رفع نیازهای افراد در امور درمانی و مراقبتی را دارد.

نکته­ی قابل توجه دیگر این است که در صورتی که فرد بیمار مادر خانواده باشد، خدماتی مانند پرستار کودک در منزل نیز به صورت همزمان و از سوی مجموعه­ی هوم کا قابل ارائه می­باشد.

مزایای خدمات پزشک در منزل

حضور پزشک در منزل علاوه بر مزایا و ویژگی­های خاصی که عنوان شد، برای بسیاری از سالمندان و بیماران آرامش و حس امنیت بالایی را به همراه خواهد داشت. بدون شک این موضوع در بهبود بیمار تاثیر بسزایی می­گذارد.

از مهمترین مزایای خدمات پزشک در منزل می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صرفه­جویی در هزینه­ها
  • قابلیت استفاده از سایر خدمات مجموعه­ی خدمات درمانی و مراقبتی به صورت همزمان
  • کاهش استرس و نگرانی در بیمار استفاده کننده از خدمات پزشکی و پیش رفتن سریع مراحل درمان
  • بالا رفتن روحیه­ی بیمار به علت اطلاع از جایگاه ویژه­ی خود در نزد اعضای خانواده
  • امکان هماهنگی برای استفاده از خدمات پزشکی تخصصی و تجهیزات پیشرفته برای درمان بیمار

همچنین علاوه بر موضوع در خطر افتادن سلامتی، بسیاری از کودکانی که دچار بیماری می­شوند از حضور در اماکن درمانی بیم دارند. استفاده از خدمات پزشک در منزل بهترین راه ممکن برای درمان بیماران در سنین کودکی می­باشد.

مجموعه­ی خدمات درمانی وپرستاری هوم کا مفتخر است تا با داشتن تیم درمانی قوی، تمام نیازهای افراد مبتلا به بیماری­های متفاوت و در سنین مختلف را پاسخگو باشد.

خدمات پزشک در منزل به صورت تخصصی

در بیشتر مواقع، پزشکان عمومی برای تشخیص اولیه و شناسایی عامل بیماری مورد توجه قرار می­گیرند. در صورتی که بیماری شناخته شود یا فرد بیمار در حال عبور از مراحل پیشرفته­ی بیماری باشد، خدمات پزشک در منزل به صورت تخصصی و استفاده از پزشک متخصص شامل حال بیمار می­شود. پزشک متخصص در زمینه­ی خاص و مد نظر فرد متقاضی بر بالین بیمار حاضر شده و معاینات مورد نظر را انجام می­دهد. در پایان معاینات، راه درمان و داروهای مورد نیاز از سوی پزشک عنوان خواهند شد. از جمله مهمترین و پرکاربردترین تخصص­های ارائه کننده­ی خدمات پزشک در منزل عبارتند از:

  • پزشک متخصص داخلی
  • پزشک متخصص مغز و اعصاب
  • پزشک متخصص اورتپد
  • پزشک متخصص اطفال
  • پزشک متخصص زنان
  • پزشک متخصص گوش، حلق و بینی
  • پزشک متخصص چشم

پزشکان عنوان شده از جمله متخصصین مجموعه­ی خدمات درمانی و مراقبتی مجموعه­ی هوم کا هستند که در صورت نیاز، خدمات پزشک در منزل را به صورت تخصصی در اختیار متقاضیان گرامی قرار خواهند داد. تخصص بالای کادر درمانی مجموعه­ی هوم کا در نهایت منجر به بهبود وضعیت بیمار و در نهایت درمان بیماری خواهد شد.

تعرفه خدمات پزشک در منزل

حضور در بیمارستان­ها و سایر مکان­های ارائه کننده­ی خدمات درمانی علاوه بر خطر بالا برای سلامتی افراد، هزینه­ی زیادی نیز بر دوش افراد می­گذارد.

تعرفه­ی خدمات پزشک در منزل وابسته به فاکتورهای متفاوتی می­باشد که مهمترین آن­ها، بیماری و نحوه­ی درمان و کارهایی است که پزشک ملزم به انجام می­باشد. علاوه بر این، پزشک عمومی و پزشک متخصص هزینه­های تعریف شده­ی متفاوتی با یکدیگر دارند. این موضوع نیز یکی دیگر از تاثیرگذارترین پارامترهای تعیین کننده­ی تعرفه­ی خدمات پزشک در خانه می­باشد.

مجموعه­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا، به عنوان یکی از مجموعه­های مورد توجه وزارت بهداشت به دلیل خدمات ارزنده و مدرن خود، قیمت تمام خدمات خود را بر اساس تعرفه­های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت تعیین می­نماید.

بدون شک خدمات پزشک در منزل می­تواند مورد استفاده­ی بسیاری از بیماران و خانواده­های نیازمند خدمات پزشکی باشد. استفاده از این خدمات از هر جهت ایمن­تر و مناسب­تر از حضور در بیمارستان، درمانگاه یا مطب پزشک است که تمام طول روز در معرض رفت و آمد و تجمع افراد مختلف می­باشند.

افراد متقاضی برای دریافت خدمات پزشک در منزل با مجموعه­ی هوم کا، دو راه متفاوت پیش رو خواهند داشت. تماس با کارشناسان هوم کا و کسب اطلاعات مورد نیاز درمورد نحوه و هزینه­ی خدمات پزشک در منزل به عنوان راه اول درخواست خدمات شناخته می­شود. راه دیگر مراجعه به سایت این مجموعه به آدرس www.homeca.ir و ثبت سفارش در این سایت می­باشد.

دز هر دو صورت کارشناسان مجموعه­ی هوم کا، اطلاعات مورد نیاز برای برنامه­ریزی خدمات پزشک در منزل را از شما دریافت می­کنند. در نتیجه، کارشناسان هوم کا اقدامات و هماهنگی­های ابتدایی لازم برای حضور پزشک عمومی یا متخصص بر بالین بیمار را انجام می­دهند. انتخاب پزشک عمومی یا متخصص بر اساس شرایط و وضعیت بیمار انجام می­شود. از جمله مهمترین اطلاعات درخواستی مجموعه از شما می­توان به نام و سن بیمار، سابقه و میزان پیشرفت بیماری، داروهای مورد استفاده­ی فرد بیمار و علائم بیماری اشاره نمود. اطلاع همکاران ما در مجموعه­ی هوم کا از وضعیت بیمار و علائم بیماری او، منجر به انتخاب بهترین و کارآمدترین پزشک یا پزشک متخصص برای بیمار خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.