سرویس: غیر تولیدی 13:12 - پنجشنبه 06 شهریور 1399

سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان:

۹۰ هزار اصفهانی بیمه بیکاری می‌گیرند/ کمبود اعتبار صنایع

سرپرست اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: صنایع استان اصفهان در حال حاضر با کمبود جدی اعتبار روبرو هستند.

به گزارش اصفهان شرق؛ کامران کلانی مهابادی در نشست خبری که در آستانه هفته تعاون برگزار شد با بیان اینکه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در چهار حوزه فعالیت دارد، اظهار داشت: روابط کار از مهم‌ترین فعالیت این نهاد است که در اصفهان شرایط ویژه‌ای در این زمینه داریم چرا که سال گذشته حدود ۲۹ هزار پرونده شکایت کارگری بررسی شده است.

تشکیل ۹ هزار و ۶۸۷ پرونده شکایت کارگری و کارفرمایی در اصفهان

وی ادامه داد: از ابتدای امسال نیز ۹ هزار و ۶۸۷ پرونده شکایت کارگری و کارفرمایی تشکیل و بررسی شده است، باید توجه داشت که این حجم آمار به دلیل نبود صیانت لازم از نیروی کار است.

سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه آموزش کارگران و کارفرمایان را در دستور کار داریم، اضافه کرد: برای این امر استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را در برنامه خود داریم.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی سامانه جامعه کار پرونده‌های کارگری و کارفرمایی به صورت الکترونیکی تشکیل می‌شود، ادامه داد: بیمه بیکاری نیز از زیرمجموعه‌های این سامانه است که در گام اول احراز هویت انجام می‌شود و در استان اصفهان تاکنون برای ۱۰ شهرستان احراز هویت انجام شده و این روند ادامه دارد.

۳۳۱۴ تعاونی در استان اصفهان فعال است

کلانی مهابادی در خصوص فعالیت در حوزه تعاون استان اصفهان گفت: در استان اصفهان سه هزار و ۳۱۴ تعاونی فعال با اشتغال مستقیم ۱۴ هزار و ۴۲۹ نفر فعال است.

وی گفت: از ۳۸۳ طرحی که در روز تعاون توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود، ۶۷ طرح متعلق به استان اصفهان است.

سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه پژوهش در حوزه تعاون در استان اصفهان در حال انجام است، تصریح کرد: در این زمینه سعی داریم توسعه فرهنگ تعاون را در مدارس ترویج دهیم.

وی با بیان صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شده است، ادامه داد: این سرمایه قرار است برای ایده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان هزینه شود.

کلانی مهابادی با اشاره به راه‌اندازی شورای حل مشکل تعاونی‌ها گفت: برای این امر مرکز توسعه تعاون را فعال خواهیم کرد و با همکاری دیگر بخش‌ها این مشکلات را برطرف خواهیم کرد.

مجمع خیرین اجتماعی در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما در استان اصفهان راه‌اندازی مجمع خیرین اجتماعی استان اصفهان را در دستور کار داریم، ادامه داد: مدل‌های فعالیت‌های اجتماع محور در این زمینه مورد توجه است و به زودی محقق خواهد شد چرا که در سال‌های گذشته در این زمینه دچار چالش‌های زیادی بوده‌ایم.

سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت اجتماعی در استان اصفهان گفت: شناسایی ۱۸۵ کودک بازمانده از تحصیل در سال گذشته از دستاوردهای این سامانه بوده است.

واحدهای تولیدی اصفهان کمبود اعتبار دارند

وی با بیان اینکه در حال حاضر واحدهای تولیدی در اصفهان دچار مشکل کمبود اعتبار هستند، افزود: از این رو به سمت جذب اعتبار از منابع غیر بانکی رفتیم و از این رو برای اولین بار شرکت‌های کوچک وارد بورس شدند.

کلانی مهابادی ابراز داشت: با تشکیل ستادی در استانداری اصفهان کارآفرینان نوپا و جدید را شناسایی و برای ساماندهی آنها اقدام کردیم.

وی با بیان اینکه شناسایی مقرری بگیران بیمه بیکاری در دستور کار است، افزود: سعی داریم با شناسایی این افراد آنها را با توجه به ظرفیتی که دارند به کار برگردانیم.

سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه اکوسیستم کارآفرینی اصفهان در دستور کار است، ادامه داد: حوزه فناوری اصفهان عملکرد جزیره‌ای داشتند و سعی داریم با تعریف این اکوسیستم این وضعیت را ساماندهی کنیم.

استفاده از اعتبارات صندوق‌های مالی خرد را در دستور کار اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان

وی استفاده از اعتبارات صندوق‌های مالی خرد را در دستور کار اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان اعلام کرد و گفت: در این زمینه در گام نخست همکاری با بانک قرض‌الحسنه رسالت را در دستور کار داریم.

کلانی مهابادی با اشاره به راه‌اندازی سامانه شفافیت در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: در این سامانه همه فرایند مالی وزارت کار به صورت شفاف درج شده است و این امر می‌تواند در راستای افزایش اعتماد مردم و دولت گام مهمی باشد.

وی در بخش پرسش و پاسخ در خصوص تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در اصفهان در پاسخ به خبرنگار مهر اظهار کرد: در استان اصفهان ۷۴ هزار و ۹۷۵ نفر در خصوص بیمه بیکاری ثبت نام کردند که از این تعداد ۶۸ هزار و ۵۷۴ نفر مشمول بیمه بیکاری شدند.

سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: تا قبل از بحران کرونا ۲۱ هزار و ۴۲۶ نفر مشمول بیمه بیکاری بودند و در حال حاضر در مجموع ۹۰ هزار نفر در استان اصفهان مشمول بیمه بیکاری هستند.

کاهش ۲.۳ درصدی نرخ بیکاری در اصفهان

وی در خصوص نرخ بیکاری در استان اصفهان گفت: نرخ بیکاری در اصفهان در زمستان سال ۹۷ حدود ۱۲.۷ درصد و در زمستان سال ۹۸ به ۱۰.۴ رسیده که شاهد کاهش ۲.۳ درصدی نرخ بیکاری بوده‌ایم.

کلانی مهابادی اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان طرح آمایش استان اصفهان را آماده کرده و در این طرح استان را به هفت منطقه تقسیم کرده است، به دنبال این تقسیم بندی ما نیز در نظر داریم پیشنهاد تعیین صنایع بزرگ استان به عنوان معین مناطق تعیین شده را ارائه دهیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.