سرویس: ورزشی 15:34 - چهارشنبه 05 شهریور 1399

روایت بانوی اصفهانی از شکستن رکورد ۴۵ ساله پرش طول ایران

بانوی دوومیدانی‌کار اصفهانی گفت: رکورد پرش طول متعلق به مرحوم توران شادپور به مسافت ۶ متر و ۱۴ سانتی‌متر بود که پس‌ از ۴۵ سال با ثبت رکورد ۶ متر و ۱۷ سانتی‌متری این رکورد توسط من شکسته شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ ریحانه مبینی در خصوص برگزاری مسابقات جایزه بزرگ دوومیدانی اظهار داشت: مسابقات جایزه بزرگ دوشنبه برگزار شد، سطح این مسابقات بد نبود اما سطح آن در بخش پرش طول کمی پایین بود و من با رقبا فاصله رکوردی زیادی داشتم.

این بانوی دوومیدانی‌کار ادامه داد: در این مسابقات توانستم بعد از ۴۵ سال رکورد پرش طول ایران را جا به جا و رکوردی به مسافت ۶ متر و ۱۷ سانتی‌متر را ثبت کردم.

وی در خصوص علت افت سطح مسابقات عنوان کرد: به دلیل شیوع ویروس‌ کرونا در کشور و اینکه ورزشکاران نتوانستند به خوبی در این مدت تمرین کنند، کمی سطح مسابقات پایین بود زیرا با شیوع کرونا پیست‌ها تعطیل شد ولی باز هم در برخی از رشته‌ها مانند پرتاب چکش و پرش طول افزایش رکورد داشتیم.

مبینی بیان داشت: سطح مسابقات پایین بود اما مسابقات از نظر کمی و کیفی به خوبی برگزار شد، پروتکل‌های بهداشتی نیز به خوبی رعایت شد و پیش از مسابقه از ورزشکاران تست کرونا گرفته شد.

این بانوی دوومیدانی‌کار پیرامون شکستن رکورد پس از سال‌ها افزود: رکورد پرش طول متعلق به مرحوم توران شادپور به مسافت ۶ متر و ۱۴ سانتی‌متر بود که پس‌ از ۴۵ سال با ثبت رکورد ۶ متر و ۱۷ سانتی‌متری این رکورد توسط من شکسته شد.

وی ادامه داد: البته بهتر از این‌ها می‌توانستم عمل کنم زیرا تمرینات من هم به دلیل شیوع کرونا تحت تأثیر قرار گرفت و نتوانستم به خوبی تمرین کنم اما امیدوارم در آینده با تمرینات خوب و منظم رکوردهای بهتری را ثبت کنم.

مبینی با اشاره به مسابقات آسیایی که در سال ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد، تصریح کرد: هدف فعلی من کسب مدال در این مسابقات است، رقبای آسیایی خوبی دارم و قطعاً سطح مسابقات بالا خواهد بود به همین دلیل باید برای کسب مدال تلاش بیشتری داشته باشم.

این بانوی دوومیدانی‌کار افزود: با وجود تمرینات خوبی که انجام می‌دهیم پیش‌بینی می‌کنم که رکوردهای خوبی را بتوانم ثبت کنم؛ از اسفند ماه به بعد سه ماه بود که نتوانسته بودم تمرین کنم و در منزل یا پارک تمرینات خود را انجام می‌دادم اما در این سه ماه که پیست‌ها باز بود توانستم تمرینات خوبی داشته باشم.

فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.