سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:02 - سه شنبه 04 شهریور 1399

روند ایجاد اشتغال برای زندانیان و حمایت از خانواده آنان تقویت شود

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اقدامات خوب زندان اصفهان برای بهبود شرایط این زندان گفت: روند خوب ایجاد اشتغال برای زندانیان و حمایت از خانواده آنان توسط خیریه‌ها باید تقویت شود چراکه این حمایت‌ها جلوی بروز آسیب‌های جدید را می‌گیرد.

به گزارش اصفهان شرق؛  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار مدیرکل زندان‌های استان اصفهان اظهار داشت: مردم اصفهان در کارهای خیر همواره پیش‌قدم هستند و حتی اگر برای خودشان هزینه‌ای نکنند، آن را برای کار خیر مصرف می‌کنند؛ آزادی ۲۵ نفر از زندانیان در سال‌ جاری با هزینه ۵ میلیارد تومان با کمک خیران گواهی بر همین موضوع است.

امام جمعه اصفهان افزود: با کمک خیران و با استفاده از بودجه‌های مصوب وضعیت زندان اصفهان بهبود یافته و امیدوار هستیم با استفاده از ظرفیت خیریه‌های اصفهان روند خوب ایجاد اشتغال برای زندانیان و حمایت از خانواده آنان توسط خیریه‌ها تقویت شود چراکه این حمایت‌ها جلوی بروز آسیب‌های جدید را می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بیان کرد: همان‌گونه که امام راحل فرمودند زندان باید دانشگاهی برای ساخته‌شدن باشد، بنابراین باید خانواده‌های زندانیان محترم شمرده شوند، از آنان حمایت شود و هرگونه فعالیتی که اصلاح و رشد زندانیان می‌توان انجام دارد دریغ نشود.

وی گفت: احداث سالن آمفی‌تئاتر، سخنرانی، برگزاری جلسات آموزش قرآن، آموزش مشاغل و رشته‌های فنی و حرفه‌ای و بهره‌گیری از ظرفیت خیران برای بهبود شرایط زندان اصفهان از جمله اقدامات خوبی است که انجام شده و  لازم است این اقدامات برای الگوگیری سایر استان‌ها، معرفی شود.

محمود ضیائی فرد نیز در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات این اداره کل اظهار داشت: ۹۵ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد این استان در ماه مبارک رمضان با اهدای ۱۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک مردمی آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان افزود: امیدوار هستیم در دوران تحول قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها، بتوانیم زندان‌ها را به «آموزشگاه نیکی‌ها» تبدیل کنیم و با مشارکت گروه‌های جهادی،خیریه‌ها بتوانیم ایجاد اشتغال مولد، پایدار و هدفمند داشته باشیم.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.