سرویس: اجتماعی 12:13 - یکشنبه 02 شهریور 1399

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

وضعیت قرمز کرونا؛ آموزش را به سمت غیر حضوری هدایت می‌کند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه آموزش و پرورش به دنبال برگزاری آموزش به صورت حضوری است، گفت: شرایط اپیدمی کرونا ویروس و اهمیت سلامت دانش‌آموزان مانع از برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری در شرایط قرمز است.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمد اعتدادی، با اشاره به وضعیت بازگشایی مدارس، اظهار داشت: رویکرد وزارت آموزش و پرورش بر سه اصل سلامت دانش آموزان، استمرار آموزش و برگزاری آموزش به صورت حضوری است.

وی افزود: به‌طور یقین کارکردهای مدرسه با فضای آموزش مجازی متفاوت است، وقتی دانش آموز و معلم با هم در ارتباط باشند مسائل تربیتی بسیار مهمی بین آنها شکل می‌گیرد و می‌تواند در مسائل مختلف تربیتی برای دانش آموز تاثیر به سزایی داشته باشد که این قضیه در فضای آموزش مجازی وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه آموزش و پرورش به دنبال برگزاری آموزش به صورت حضوری است، گفت: متاسفانه شرایط اپیدمی کرونا ویروس مانع از برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری است.

وی تصریح کرد: براساس سناریوهایی که وزارت آموزش و پرورش طراحی کرده قطعا در استان‌هایی که وضعیت قرمز دارند تمامی آموزش‌ها به صورت غیر حضوری و مجازی خواهد بود.

اعتدادی ادامه داد: سلامت دانش آموزان بسیار مهم است و به هیچ وجه در شرایط قرمز آموزش به صورت حضوری نخواهد بود و خانواده‌ها مطمئن باشند  سلامت دانش آموزان در راس امور قرار دارد.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس در شرایط زرد اظهار داشت: برای استان‌های وضعیت زرد هم جزئیات بازگشایی و نحوه آموزش به مدارس اعلام شده و کادر آموزشی کاملا به وظایف خودشان آگاه هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد:برای شهرستان‌های در وضعیت زرد، کلاس‌ها به صورت یک روز در میان، تعدیل تعداد دانش آموزان و ترکیب آموزش حضوری و غیرحضوری برگزار خواهند شد.

وی با بیان اینکه دوره پیش دبستانی یک دوره مهم رسمی ولی اختیاری است، گفت: دوره پیش دبستانی از نظر کیفیت آموزشی بسیار بر روی کیفیت آموزش دانش‌آموزان به ویژه دانش آموزان دو زبانه تاثیر گزار است.

اعتدادی افزود: در حال حاضر در کل کشور و همچنین استان اصفهان، ثبت نام در دوره پیش دبستانی کمرنگ بوده و به خانواده‌ها توصیه می‌شود حتما فرزندانشان را در دوره پیش دبستانی ثبت نام کنند.

وی تصریح کرد: تاکنون در استان اصفهان حدود 22 درصد نوآموز در دوره پیش دبستانی ثبت نام کرده‌اند و پیشبینی ما این است در دوره پیش دبستانی 53 هزار نفر ثبت نامی داشته باشیم که تا این لحظه 7 هزار نوآموز ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.