سرویس: اجتماعی » علمی 11:11 - چهارشنبه 29 مرداد 1399

حاجی میرزایی مطرح کرد هیچ دانش آموزی نباید از تحصیل محروم شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای سال تحصیلی پیش رو برای همه دانش آموزان برنامه داریم تا هیچ کس از تحصیل محروم نشود.

به گزارش اصفهان شرق؛ شامگاه امروز محسن حاجی میرزایی در برنامه انتهای الوند شبکه دو سیما حضور یافت.

وی در این برنامه با تاکید بر آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور گفت: حفظ سلامت بچه‌ها از اولویت های ماست اما در امر آموزش نیز نباید وقفه‌ای ایجاد شود. اعتقاد ما این است که چیزی جایگزین آموزش حضوری نخواهد شد چون ارتباط دانش‌آموزان و معلم و دانش آموزان با یکدیگر کارکرد تربیتی دارد. سال گذشته دوسوم کار انجام شده بود که با وضعیت شیوع مواجه شدیم. اما امروز برای تمام دانش‌آموزان برنامه آموزشی باید داشته باشیم و هیچ کس نباید از آموزش محروم باشد حتی کسانی که به تلفن هوشمند دسترسی ندارند.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود درباره حقوق فرهنگیان گفت: در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۹ حقوق فرهنگیان نزدیک به ۵ برابر شد. تقریباً دو و نیم برابر علاوه بر کارکنان دیگر افزایش حقوق داشتند و عقب افتادگی با سایر کارمندان دولت جبران شد. رتبه بندی یعنی معلمان در رتبه های مختلف متناسب با شرایط حرفه‌ای و تخصصی قرار بگیرند که انجام گرفته است؛ در قانون بودجه آمده است که طرح رتبه بندی را در چارچوب بودجه باشد و ذکری از لایحه رتبه‌بندی نشده است و معلمان نیز در ۵ رتبه تقسیم بندی شده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برخی نمایندگان می‌گفتند نیاز به لایحه است که عنوان شد مصوبه دولت را کمیسیون تطبیق مجلس می‌تواند برگرداند که در نهایت پذیرفت اما ممکن است افراد بگویند که فاصله بین رتبه ها پررنگ تر شود که باید بگوییم بودجه دست نماینده‌هاست و می‌توانند این امکان را فراهم کنند.

حاجی میرزایی درباره زمان اجرای سند تحول آموزش و پرورش، اظهار کرد: سند تحول بنیادین در صدد یک تحولات اساسی و چشمگیر است تا از حافظه محوری و به سمت مهارت محوری سوق پیدا کند و دانش‌آموز را در ۶ ساحت تربیتی سوق می دهد. راهنمای تولید برنامه درسی برای تمام پایه‌ها تصویب می شود و بر اساس آن محتوا و برنامه یادگیری تغییر می‌کند؛ ۲۵ محور را از سند تحول استخراج کردیم و در اختیار قرار دادیم و باید نمونه های عینی و عملی سند تحول در مدرسه تحقق یابد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال ۲۰ هزار نفر از طریق آزمون سراسری و جذب در دانشگاه فرهنگیان، ۲۸ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ و ۲۵ هزار نفر از طریق تبدیل وضعیت، جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.