سرویس: تولیدی » خبر پوششی 17:57 - جمعه 09 خرداد 1393

با حضور دغدغه مندان شرق اصفهان صورت گرفت

کارگروه فرهنگی شرق اصفهان با هدف شناخت معضلات منطقه

جلسه ی کارگروه فرهنگی سال 93 با محوریت بسیج و با حضور مسئولین فرهنگی منطقه با هدف شناخت معضلات مناطق شش گانه ی شرق اصفهان انجام شد.

به گزارش اصفهان شرق: بر آورد وضیعت فرهنگی از اهم موضوعات در سطح منطقه می باشد و برگزاری کار گروه در قدم اول تلنگری هر چند کم اما مهم است.
طرح مشکلات فرهنگی بر روی کاغذ و بررسی آن برای حصول نتیجه در مرتبه ی اول تشکیل کارگروه قرار دارد تا بتوان حداقل سندی در دیده شدن موضوع باشد.

ولی آنچه مهم است دسته بندی اطلاعات و دقت در موضوع مطرح شده در جلسات کارگروه می باشد تا جلسات برگزار شده در حد یک یا چند جلسه با خروجی شناخت معضل نباشد زیرا اگر فقط معضل را شناسایی کنیم با کوله باری از مسائل بدون حل و فصل آن مواجه هستیم.

کارگروه فرهنگی شرق اصفهان در سال 93 با محوریت ناحیه بسیج امام علی(ع) با حضور فعالان فرهنگی شرق اصفهان تشکیل شد.

حجت الاسلام حمید رضا صادق زاده امام جمعه شهر ورزنه با اشاره به ضعف اعتقادی پیش روی برخی جوانان اظهار داشت: زمانی گرفتاری ابتذالی گریبان گیر مردم بود ولی در این زمان چیزی که در اولویت اول قرار دارد ضعف اعتقادی و توجه ویژه مسئولین به این عامل است.

امام جمعه ورزنه

وی از آسیب های تنوع در مناطق شش گاه شرق اصفهان گفت و با توجه به اجرای برنامه های خاص هر منطقه تصریح نمود: تفاوت هایی در زمینه ی فرهنگی وجود دارد و حضور برنامه ها در مساجد نقش مهمی را ایفا می کند و در این مسیر برگزاری جلسات سبک زندگی دینی به صورت مستمر نمونه ای از عملی شدن طرح داشت.

بمانعلی امینی رییس اداره آموزش و پرورش جلگه با اشاره به رفتار دشمن در پیشبرد اهداف خود در بین جوانان افزود: همه می بایست نگران رفتار دشمن باشیم زیرا دشمن برای اداره ی امور، مسائل را به نفع خودش تغییر می دهد تا فرهنگ غلط را به سمت جامعه اسلامی ما شلیک کند.

وی تغییر سبک زندگی را از معضلات جامعه دانست و گفت: تجمل گرایی، ترک فریضه ی امر به معروف و کاهش جمیعت از عمده معضلات پیش روی جمیعت کشور است که قطعا می بایست آسیب شناسی جدی به آن نمود.

بمانعلی امینی

محمد رضا بهرامی از فرهنگیان براآن جنوبی در این جلسه مشکلات اقتصادی را در راس پیش آمدهای به وجود آمده در منطقه خواند و خاطر نشان کرد: روی آوردن مردم به ساخت باغ و ویلا و ترویج سبک شهر نشینی در بین روستاییان و کمبود روحانی مبلغ در منطقه را می توان از معضلات فرهنگی منطقه به شمار آورد که حل آن می تواند حرکتی مناسب و نتیجه مطلوبی را به ارمغان آورد.

در ادامه ی این جلسه سرهنگ مهدی ساعی فرمانده ناحیه بسیج امام علی (ع) دشمن را سیلی خورده نظام اسلامی ما خواند و ابراز داشت: می بایست در بحث فرهنگ جدی تر وارد عمل شویم زیرا دشمن در طرح مباحث فرهنگی موفقیت هایی را داشته است و آنچه مهم باشد تلف شدن جوانان ما در این زمینه است.

وی با شناسایی آسیب ها در منطقه گفت: می بایست به سمتی حرکت کنیم که پیشنهادات ما قابلیت اجرا داشته باشد و در این راستا نیازمند ایجاد جبهه ی فرهنگی داریم تا پرتوان در عرصه ی جنگ نرم وارد شویم .

صحبت های مدیر مدرسه ی فاطمیه ازیران ما را به فکر ایجاد خروجی از جلسات انداخت و آن توجه به نتیجه گیری در موازات شناخت مسائل و دغدغه ها بود.

1385526557_11996823330_maghale4_1
گفتنی است در این جلسه عباس قدرتی و خانم امینی از ناحیه ی امام علی(ع) دقایقی در مورد مسائل و معضلات منطقه صحبت کردند.

کارگروه فرهنگی سال 93 به پایان رسید ولی آنچه که مورد توجه قرار دارد بحث جاماندن فرهنگ در زیر سایه ی برخی مشکلات آب و خشکسالی و تبدیل آن به معضلاتی عمیق است. حال باز گو کردن آن می بایست با شناخت مساله و حل آن صورت گیرد تا استفاده ی درست و عملی از وقت و فکر مسئول دعوت شده به کار گروه شود نه قدمی در ایجاد بی انگیزه گی.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.