سرویس: اجتماعی » حوادث 13:44 - پنجشنبه 08 خرداد 1393

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ای اصفهان خبر داد:

کاهش ۷.۵ درصدی تصادفات استان اصفهان در سال ۹۲

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ای استان اصفهان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته برای کاهش تصادفات جاده‌ای در استان اصفهان، میزان تصادفات استان اصفهان در سال ۹۲، کاهش ۷.۵ درصدی داشت.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان، داریوش امانی در جلسه کمیته ایمنی استان اصفهان اظهار کرد: با تلاش وافر در کاهش تصادفات جاده‌ای در نوروز 93 اقدامات مطلوبی انجام شد و با کاهش 7.5 درصدی تصادفات استان در سال 92 امیدار هستم که در آینده شاهد کاهش چشمگیر تصادفات در جاده‌های استان باشیم.
وی به بیان اقدامات این اداره کل در نوروز 93 از قبیل آموزش رانندگان، تعیین مدیر فنی در پایانه‌ها، تهیه فیلم 15 دقیقه‌ای برای مسافران، نصب کارتهای ایمنی بر روی صندلی مسافران و پخش 20 هزار فرم نظر سنجی برای مسافران پرداخت و گفت: بایداز تجهیزات روز دنیا درراستای ارتقای حمل و نقل جاده‌ای استفاده کنیم.
گزارش آخرین وضعیت تحلیلی تصادفات و تلفات جاده‌ای استان اصفهان در ادامه توسط کارشناس اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌ها به سمع و نظر حاضرین رسید.
محمدعلی طرفه، سرپرست معاونت عمرانی استانداری اصفهان نیز در این جلسه با عنوان کردن اهمیت جایگـاه حمل ونقل جاده‌ای استان در کشور و یکی از شاخص‌های مهم اقتصاد کشور گفت: در بحث حمل و نقل باید حمل و نقل انسان محور را نیز در سرلوحه قرار دارد و با تجزیه و تحلیل آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای، نسبت به چاره جویی علت تصادفات و رفع آنها اقدام کرد تا شاهد کاهش چشمگیر تصادفات جاده‌ای در جاده‌های استان اصفهان باشیم.
وی با اشاره به رتبه نخست استان اصفهان در جابه جایی بار تصریح کرد: مجموعه حمل و نقل استان با حساسیت بالایی برخوردار بوده و از این نظر باید در بحث نظارت فنی و تجهیزات در بخش جاده‌ها و نقاط حادثه خیز توجه ویژه شود.
معاون عمرانی استانداری اصفهان با بیان این که نتیجه آموزش‌ها در بخش حمل و نقل جاده‌ای مثبت ارزیابی می‌شود، گفت : در کل تلفات جاده ای برون شهری و درون شهری برای ما قابل قبول نیست و بحث نظارت فنی و سخت افزاری و فرهنگسازی باید به خوبی انجام شود.
وی گفت: آموزش‌ها و آمادگی‌های قبل از حادثه باید متناسب با و سعت و ظرفیت استان برای امداد رسانی صورت پذیرد.
انتهای پیام

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.