سرویس: غیر تولیدی 16:35 - شنبه 25 مرداد 1399

اخبار توافق عادی‌سازی|

برگزاری مراسمات ماه محرم ‌با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی / تقویت نهاد نماز جمعه طبق سیاست رهبر معظم انقلاب ‌

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: برای تقویت نهاد نماز جمعه برنامه‌های ملی و استانی را اجرایی می‌کنیم و از نظرات و پیشنهادات ائمه جمعه‌ نیز بهره‌مند می‌شویم.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری امروز در گفت‌وگوی تصویری با نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به لزوم برگزاری مراسمات ماه محرم امسال با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی اظهار داشت: امیدواریم با مشارکت ائمه جمعه شاهد تحقق این امر باشیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به ضرورت تقویت ارتباط امامان جمعه با ایجاد یک شبکه منسجم در قالب قرارگاه ملی اشاره کرد و بیان داشت: این شبکه می‌تواند افق‌های روشنی برای نهاد نماز جمعه در کشور ترسیم کند و موجب افزایش گفتمان در کشور می‌شود.

حاج علی‌اکبری با اشاره به برنامه‌ریزی‌های ملی، استانی و منطقه‌ای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در کشور برای تقویت نهاد نماز جمعه گفت: با ایجاد شبکه مذکور، پیشنهادات و نظرات امامان جمعه در کشور مطرح و ثبت می‌شود و سیاست‌های کلی مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب نیز در آن در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه‌‌ پس از دریافت پیشنهادات و نظرات امامان جمعه کشور سپس در بخش‌های ملی، استانی و بومی و منطقه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنیم تصریح کرد: برای سازماندهی برنامه‌های امامان جمعه باید از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی و ظرفیت‌های مردمی به نحو احسن استفاده کنیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به برنامه‌های پیشنهادی از سوی امامان جمعه ابراز داشت: 27 درصد از برنامه‌های پیشنهادی ملی، 29 درصد مناسبتی و 44 درصد بومی است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان نیز در این دیدار به ضرورت تقویت نهاد نماز جمعه در کشور و همچنین سازماندهی و تولید محتوا از سوی امامان جمعه اشاره کرد و اظهار داشت: بهره‌گیری از ظرفیت جوانان و استفاده از روش‌های خلاقانه و مبتکرانه در واقع مهمترین رویکرد نهاد نماز جمعه است.

آیت‌الله رسول فلاحتی خاطرنشان کرد: در راستای تقویت نهاد نماز جمعه یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایمان در واقع بهره‌گیری از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی استان گیلان و ظرفیت‌های مردمی در سطح مساجد و محلات است.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.