سرویس: اخبار شهرستان 18:58 - جمعه 24 مرداد 1399

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان:

تحریم در صورت اجرای صحیح مالیات، کارایی نخواهد داشت

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: اگر همه مردم و مسوولان به نقش و جایگاه مالیات واقف باشند و همه ظرفیت ها و دسترسی ها به منابع درامدی افراد در اختیار، اداره مالیات قرار گیرد انضباط مالی بر کشور حاکم می شود و سفره اختلاس ها و مشکلات مالیاتی برچیده می شود و یا به حداقل خواهد رسید.

به گزارش اصفهان شرق، در ایام دهه آخر ماه ذیحجه با حضور مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان کلنگ احداث ساختمان اداره امور مالیاتی جرقویه به زمین زده شد.

در جلسه ای که به همین منظور در محل شهرداری نیک آباد برگزار شد پس از تلاوت ایاتی از قران مجید حسن جعفری هرندی بخشدار جرقویه سفلی ضمن تبریک اعیاد و ایام جاری و خیر مقدم گویی و تقدیر و تشکر از مدیرکل امور مالیاتی استان و دیگر حضار در مجلس به تبیین نقش و جایگاه مالیات در تامین درامدهای عمومی کشور پرداخت و تصریح کرد: در شرایط تحریم بیش از ۸۰ درصد درآمدهای دولت از محل مالیات می باشد به گونه ای که در بخش جرقویه سفلی ۷۰ درصد اعتبارات شهرداری ها و ۹۰ درصد اعتبارات دهیاری ها از محل واریزی ۳ درصد عوارض ارزش افزوده تامین می شود.

نامبرده با قدردانی از شورای اسلامی و شهرداری نیک اباد به پاس حمایت همه جانبه و همکاری با اداره امور مالیاتی به تشریح ظرفیت‌های اقتصادی بخش پرداخت و با بیان این که با وجود ۱۲۰ هزار دام سبک عشایر، 80 واحد مرغداری و یکی از بزرگترین واحدهای تولید قارچ و همچنین تولید محصولات کشاورزی ارزشمند مانند پسته، زعفران و انار جرقویه سفلی رتبه اول در تولید محصولات مذکور در شهرستان اصفهان را دارد و در زمره رتبه های برتر استان است افزود: هر چند جرقویه منطقه محروم است اما مردم ما نه تنها سربار کشور نیستند بلکه نقش اساسی در تولید محصولات اساسی و خدمت به کشور ایفا می کنند.

در این نشست بهروز مهدلو مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با ابراز خرسندی از اینکه طی یک ماه گذشته موفق شده است برای دومین بار به این منطقه سفر کند گفت: در سالیان گذشته بخش عمده‌ای از درآمدهای دولت از محل نفت تامین می شد و به همین جهت به اشتباه برخی از مردم و مسوولان اعتقادی به مالیات نداشتند اما الان که به علت شرایط تحریم فروش نفت نداریم مسوولان به فکر تامین درآمد از محل مالیات افتاده اند که یک کار اساسی و زیر بنایی است و در صورت فراهم شدن فروش نفت می شود درامد حاصل از ان را صرف زیرساخت های اصلی کشور کرد.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان مالیات بر ارزش افزوده را یکی از بندهای طرح جامع مالیاتی بر شمرد و خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد درآمدهای مالیاتی از محل ارزش افزوده و نیمی دیگر از مالیات های مستقیم تامین می‌شود که از ۹ درصد مالیات و عوارض ارزش افزوده 3 درصد بر اساس جمعیت بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توزیع و یک در صد نیز به وزارت بهداشت پرداخت می‌شود.

مهدلو با بیان اینکه در بسیاری از کشورها در بحث مالی جایگاه اصلی به مالیات اختصاص دارد افزود: اگر همه مردم و مسوولان به نقش و جایگاه مالیات واقف باشند و همه ظرفیت ها و دسترسی ها به منابع درامدی افراد در اختیار، اداره مالیات قرار گیرد انضباط مالی بر کشور حاکم می شود و سفره اختلاس ها و مشکلات مالی برچیده می شود و یا به حداقل خواهد رسید.

نامبرده با تاکید بر عزم جدی سازمان امور مالیاتی کشور بر اخذ مالیات بر پایه شفافیت و واقعیت و برخورد جدی با پدیده شوم فرار مالیاتی تصریح کرد: اگر مالیات درست کار کند تحریم کارایی ندارد.

بهروز مهدلو قول داد در صورت جدیت و همکاری مسوولان محلی ساختمان اداره امور مالیاتی جرقویه که با چشم انداز 30 ساله و 500 متر مربع زیربنا طراحی گردیده است در دهه فجر سال جاری افتتاح شود.

در این جلسه همچنین کریمیان رئیس شورای اسلامی. چاوشی سرپرست شهرداری و سلطانی مسئول امور مالی شهرداری نیک اباد و دهقان شهردار محمد اباد مطالب و نقطه نظرات خود را بیان کردند و ولی اله عرب مختاری رئیس گروه مالیاتی جرقویه پیشنهاد داد با توجه به نقش نام گذاری ها در فرهنگ سازی خیابان منشعب از بلوار اصلی که از کنار محل احداث ساختمان اداره امور مالیاتی می گذرد به نام خیابان مالیات نام گذاری شود که مقرر شد درخواست از طرف اداره کل امور مالیاتی ارائه تا در شورای نام گذاری مطرح شود.

پس از پایان جلسه و انجام مراسم کلنگ زنی مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان به همراه مسائلی مدیر تدارکات اداره کل مذکور از ارگ تاریخی محمداباد و روستای تاریخی قارنه بازدید نمودند.

انتهای پیام/ ولی الله عرب مختاری

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.