سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:15 - چهارشنبه 22 مرداد 1399

امیر سیاری در جمع خبرنگاران:

آماده‌ایم پادگان ها را برای کنکور در اختیار وزارت علوم قرار دهیم

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: به وزیر بهداشت اعلام کردیم که آمادگی داریم برای تسهیل در برگزاری کنکور سراسری فضاهای پادگانی خود را در سراسر جغرافیای کشور را در اختیار وزارت علوم قرار دهیم.

به گزارش اصفهان شرق؛  امیر دریادار حبیب الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده آجا در حاشیه آئین رونمایی از سامانه‌های متحرک درمانی و انتقال بیمار و کارگاه تولید الکل و مواد ضدعفونی کننده و سالن مدیریت بحران اداره بهداشت، امداد درمان و آموزش پزشکی ارتش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی آجا تأمین کننده کادر بهداشت و درمان ارتش در سراسر کشور است؛ لذا از اهمیت ویژه ای در حوزه سلامت کارکنان و نیروی انسانی که رکن اساسی هستند برخوردار است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی آجا جایگاه بالایی در سامانه بهداشت و درمانی ارتش دارد و باید همه عزیزان که در این مجموعه کار می‌کنند از سطح بالای دانش برخوردار باشند، چراکه در بحران‌ها این افراد پاسخگو هستند.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به خدمات بخش بهداشت و درمان ارتش در دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس همین عزیزان در کناره مقدم چادر زدند و یا در زیر زمین بیمارستان صحرایی احداث کردند تا مجروحان را فوراً عمل کنند و خدمات ارائه دهند.

امیر سیاری خاطر نشان کرد: امروز در حوزه حوادث بحرانی چون سیل و زلزله همین کادر درمانی به سرعت به میدان می‌آید بنابراین باید در این رابطه به دانشگاه علوم پزشکی آجا کمک و در راستای ارتقای توانمندی کمک کنیم.

وی افزود: این سامانه متحرک درمانی که امروز رونمایی شد، ضمن استفاده می‌تواند در حوزه آموزش نیز مورد استفاده دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد. سامانه بهداشت و درمان ارتش در حوزه ایجاد زیرساخت‌ها، تأمین تجهیزات، تأمین نیروی انسانی و افزودن بخش‌های جدید تلاش دارد تا این مجموعه را ارتقا دهد.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: در حوزه کمک به سامانه بهداشت و درمان کشور ما از روز نخست در کنار وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده است.

وی در خصوص تسهیل برگزاری کنکور سراسری گفت: بنا بر تدبیر فرمانده کل ارتش که روز گذشته در جلسه قرارگاه بهداشت و درمان نیروهای مسلح انجام شد ما به وزیر بهداشت اعلام کردیم که آمادگی داریم برای تسهیل در برگزاری کنکور سراسری فضاهای پادگانی خود را در سراسر جغرافیای کشور را در اختیار وزارت علوم قرار دهیم تا از فشردگی جمعیت جلوگیری شود.

مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.