سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:14 - چهارشنبه 22 مرداد 1399

انهدام ۶۸ باند سرقت و کشف ۱۱۹۱ میلیارد اموال مسروقه در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان، از انهدام ۶۸ باند سازمان یافته جرم سرقت و کشف یک هزار و ۱۹۱ میلیارد اموال مسروقه توسط کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی طی مدت ۴ ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمدرضا میرحیدری مبارزه با سرقت را یکی از اولویت‌های اصلی و مهم فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان کرد و گفت: ما خود را حافظ جان، مال و ناموس مردم می‌دانیم و هرگز اجازه نخواهیم داد عده‌ای قانون‌شکن  به اموال و حقوق مردم تعرض کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به اقدامات موفقیت‌آمیز پلیس آگاهی استان اصفهان در خصوص مبارزه با جرم سرقت طی مدت مدت ۴ ماهه ابتدایی سال جاری اشاره کرد و افزود: در این مدت ۶۸ باند سازمان یافته جرم سرقت توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان متلاشی شدند.

وی تصریح کرد: ۱۱ مورد از این باندها مربوط به سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو، ۵ باند مربوط به سرقت به عُنف، ۲۹ باند مربوط به سرقت منزل، مغازه و اماکن، ۳ باند مربوط به سرقت خودرو و موتورسیکلت، ۵ باند مربوط به سرقت احشام، ۶ باند مربوط به سرقت‌های خُرد و ۹ باند نیز مربوط به سرقت سیم برق بودند.

میرحیدری از افزایش ۱۵.۳ درصدی دستگیری‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در زمینه انهدام باندهای سرقت هم با رشد ۷۴ درصدی نسبت به بازه زمانی سال قبل مواجه بودیم.

این مقام ارشد انتظامی، با بیان اینکه بیشتر باندهای سرقت منهدم شده، افراد غیربومی و به اصطلاح سارقان در حرکت بودند، اضافه کرد: اقدامات بسیار دقیق، منسجم و هوشمندانه‌ای به منظور کنترل و رصد این باندها صورت گرفته که زحمات کارآگاهان سخت‌کوش پلیس آگاهی استان اصفهان در این بخش قابل‌تقدیر است.

وی در ادامه از کشف یک هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال اموال مسروقه طی مدت ۴ ماهه ابتدایی سال جاری توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان خبر داد و گفت: عمده این اموال شامل خودرو، موتورسیکلت، لوازم منزل، لوازم صوتی و تصویری، قطعات خودرو، گوشی تلفن همراه، سکه و طلاجات بودند که با تلاش‌های صورت گرفته به مال‌باختگان تحویل شده است.

میرحیدری اذعان کرد: آمارها نشان می‌دهند طی مدت مذکور در حوزه سرقت منزل، خودرو، احشام و کیف قاپی با کاهش‌های قابل‌توجهی روبرو بودیم که یکی از دلایل آن نیز انهدام باندهایی است که در این‌گونه سرقت‌ها فعال بودند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به افزایش ۴.۱ درصدی سرقت‌های مهمه در استان اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: با تدابیر رئیس پلیس آگاهی ناجا و تمرکزی که کارآگاهان بر این موضوع داشتند شاهد کاهش‌های قابل‌توجهی در استان اصفهان از نظر وقوع سرقت‌های مهمه به ویژه سرقت‌های خشن بودیم.

وی از افزایش ۲۰ درصدی قدرت کشف پلیس آگاهی استان اصفهان در زمینه مقابله با سرقت محموله خبر داد و گفت: در کشف سرقت منزل۵.۷ درصد، در کشف کیف قاپی ۳.۷ درصد، در کشف سرقت موتورسیکلت ۳.۴ درصد و در سرقت اماکن ۷/. درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشتیم.

میرحیدری تلاش برای ارتقای سطح دانش و مهارت کارکنان، افزایش توان عملیاتی و آمادگی جسمانی و حرفه‌ای گرایی مأموران، کاهش فاصله وقوع تا کشف، توسعه کشف علمی جرائم ، تجهیز آزمایشگاه‌های تشخیص هویت و تمرکز بر هوشمندسازی را جزو اقدامات این فرماندهی به منظور تقویت پلیس آگاهی استان عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: مجموعه اقدامات صورت گرفته باعث شده میزان تماس‌های تقدیر شهروندان از کارکنان پلیس آگاهی ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش‌یافته و انتقاد از این پلیس نیز ۸ درصد کاهش یابد که امیدواریم این روند تداوم داشته باشد و مأموران ما در این بخش در کسب رضایت مردم که بالاترین عبادت نزد خداوند است همچنان موفق عمل کنند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.