سرویس: اجتماعی 17:35 - سه شنبه 21 مرداد 1399

به همت گروه جهادی کریم اهل بیت(ع) انجام شد؛

طبخ و توزیع 5500 پرس غذا برای نیازمندان به نیت اطعام غدیر در اصفهان/ خیرین به کمک نوجوانان دهه هشتادی گروه جهادی بشتابند

مسئول گروه جهادی کریم اهل بیت(ع) در اصفهان از طبخ 5500 پرس غذا با همکاری آستان قدس رضوی و توزیع بین نیازمندان در روز عید غدیر خم، خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، همه چیز از زمانی آغاز شد که آهنگ شوم کرونا جهان را فرا گرفت و جهان به یکباره در غبار دلهره فرو رفت و در پرتو این ویروس منحوس، مشکلات بسیاری پیرامون اقتصاد خانواده ها به وجود آمد. ولی اینجا ایران است، کشوری که صحنه های زیبای همدلی را از دوران دفاع مقدس تا مشکلات ناشی از بلایای طبیعی تجربه کرده و نشان داده که رفتار و عمل مردمانش برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) بوده است.

در این میان، افرادی هستند که با لبیک به فرمان مولایشان امام خامنه ای مدظله العالی در عرصه یاری رسانی به محرومان، ایستاده اند و در راستای کمک های مومنانه از هر موقعیتی برای رضای خدا و کمک به مردم نیازمند، بهره می جویند.

نوجوانان گروه جهادی کریم اهل بیت(ع) در اصفهان، کار خود را از هفت الی هشت ماه پیش شروع کردند و در حال خدمت رسانی به مردم از طریق کمک به محرومان از محله به دیگر نقاط شهر و از شهر به شهرستان های اطراف، هستند.

نوجوانان دهه هشتادی از زمان شروع گروه جهادی تا کنون، منسجم و محکم پای اهداف خود ایستاده اند و فعالیت خود را از تولید ماسک، ضدعفونی معابر تا بسته بندی و توزیع بسته های کمک معیشتی به محرومان ادامه دادند.

مراحل کمک مومنانه از نیمه شعبان تا عید فطر و امروز در عید غدیر خم، ادامه یافت و جلوه هایی زیبا و منحصر به فرد از این یاوری در کارنامه مردم ولایتمدار و سخت کوش کشور به ثبت رسید.

در این بین، فرصت دوباره ای مهیا شد تا با محمد مهدی شاه پیری نوجوان دهه هشتادی، اهل اصفهان گفتگویی جذاب داشته باشیم.

محمد مهدی، مسئول گروه جهادی کریم اهل بیت(ع) در اصفهان بود و دست روزگار او را ساخته ی کمک رسانی به مردم نیازمند کرد تا الگویی برای افرادی باشد که از دور نظاره گر این همه دلدادگی هستند.

وی در گفتگویی با اصفهان شرق، به فعالیت اخیر گروه جهادی کریم اهل بیت(ع) در عید غدیر اشاره و اظهار کرد: به لطف امام کریم، قوتی دوباره در ما بسیجیان به وجود آمد و نیروهای گروه جهادی دست به کار کمک رسانی شدند و این مرحله از کمک رسانی را از خرید چند راس گوسفند و قربانی و توزیع گوشت بین محرومان، آغاز کردند.

شاه پیری افزود: در دهه ولایت، خط تولید 3 هزار ماسک پارچه ای دولایه ای مرغوب، یکی دیگر از فعالیت های گروه جهادی بود که با کمک خیران از تهیه و خرید پارچه تا دوخت و بسته بندی ادامه یافت و به عنوان حرکت مطلوب در دوره کرونا، از سوی نوجوانان گروه قلمداد شد.

طبخ و توزیع 5500 پرس غذا برای نیازمندان به نیت اطعام غدیر در اصفهان

مسئول گروه جهادی کریم اهل بیت(ع) در اصفهان به طبخ 5500 پرس غذای گرم، اشاره و تصریح کرد: عنایت امام رضا(ع) در این مورد شامل گروه جهادی ما شد و با کمک آستان قدس رضوی در اصفهان، مواد اولیه توسط آستان قدس رضوی تامین شد و به لطف خدا، کار پخت طعام روز عید غدیر از دو روز قبل از عید شروع و سفره اطعام به نیازمندان بار دیگر با همکاری خیرین و همراهی بچه های گروه جهادی در ظهر عید غدیرخم، پهن شد.

وی ادامه داد: پخت، بسته بندی و توزیع غذا و پک بهداشتی، به نحو مطلوب تا بعد از ظهر روز عید غدیر ادامه یافت و لحظه به لحظه این همدلی مومنانه، مملو از صفا و صمیمیتی غیر قابل وصف بود و همچنین شادی محرومین حین توزیع بسته های کمک معیشتی یکی از زیباترین هدیه ای بود که خدا شامل حال ما در گروه جهادی کرد.

شاه پیری به هزینه هر بسته طعام و پک بهداشتی اشاره و خاطرنشان کرد: هر پرس غذا و پک بهداشتی همراه بسته، هر کدام به مبلغ هر نفر 12 هزار تومان با کمک خیرین و همراهی آستان قدس رضوی، به صورت رایگان به دست نیازمند شهر و حاشیه شهر اصفهان رسید و هر فرد، بنا به نوع دارایی و درآمدی که داشت، به نحو احسن به گروه جهادی کمک کرد.

خیرین به کمک گروه جهادی در یاری رساندن به محرومان بشتابند

مسئول گروه جهادی کریم اهل بیت(ع) در اصفهان با اشاره به روزهای در پیش رو و تکلیف کمک رسانی به محرومین در ماه محرم، افزود: از خیرین محترم درخواست یاری رساندن داریم تا بتوان حرکت جهادی کمک به محرومان را در قالب بسته های کمک معیشتی در ماه محرم نیز دنبال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عاملی که ما را در انجام رسالت خطیر خود بیش از پیش محکم می کند، همین دست گیری از نیازمندان با کمک های خیر همه مردم است و می طلبد تا همه خیران ما را در گسترش این کار خیر یاری دهند تا کار کمک رسانی به این مرحله ختم نشود.

نوجوان دهه هشتادی گروه جهادی کریم اهل بیت(ع) با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم خارج از شهر اصفهان، عنوان کرد: منش و رفتار بسیجی، خستگی ناپذیر بودن آنهاست و همه اعضای گروه جهادی کریم اهل بیت(ع) در اصفهان، با وجود همه سختی ها، تا این لحظه بدون کم ترین خستگی، فعالیت خود را ادامه داده اند تا انشالله بتوانیم، به هدف والای خود در این رابطه دست یابیم.

سخنی از دل گفتگوی قبلی با آقا محمد مهدی شاه پیری:

بچه بسیجی، کار را با توکل به خدا شروع می کنند ولی با هدف و برنامه کار را ادامه می دهد، ما هم کارمان را از مسجد شروع کردیم و کمک ها از مردم و خیرین دریافت شد، کسانی که با نیت قلبی که داشتند و برای خشنودی خداوند، کمک خود هر چند کم را به مرکز ما که به عنوان یک مرکز نیکوکاری محله ای فعالیت دارد، اهدا می کردند و ما کمک ها را بین نیازمندان توزیع می کردیم. بچه های گروه، بسیجی و پاکار هستند.

مصاحبه قبلی با گروه جهادی کریم اهل بیت(ع) را اینجا بخوانید

لینک کانال گروه جهادی کریم اهل بیت در ایتا:
@imamekarim

روش های پرداخت کمک خیرین:
واریز به شماره كارت
5041-7210-7681-0564
«بانك رسالت» به نام حسین عسگری

انتهای پیام/ زهرا شجاعی

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.