سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 08:20 - پنجشنبه 08 خرداد 1393

مدیر مسئول کانون محبان فاطمه(س) روستای روران در گفتگو با اصفهان شرق:

برای حل مشکلات از مشاوره ی جوانان دغدغه مند استفاده کنید

مدیر مسئول کانون محبان فاطمه(س) روستای روران گفت: نوع نگرش جوانان و مهم بودن دغدغه های فرهنگی در نظر آنان از مهم ترین ویژگی ها ی مطرح شده در ورود افراد به کانون ها می باشد.

به گزارش اصفهان شرق: فعالیت جوانان در عرصه ی فرهنگی نمونه ای بارزی از توجه به پیامد های وارد شده در قالب تهاجم فرهنگی و فکر روشن به موضوعات پیرامون می باشد.

کانون هایی با رنگ دغدغه مندی و نگاه دور اندیش با حضور جوانان در اتاقک هایی هر چند کوچک اما با صفا در گوشه ی مساجد به وجود آمد.

فعالیت و تلاش جوانان طلبه ی روستایی در همین حوالی توجه ما را به خود جلب کرد و بهانه ای برای شناسایی مدیر مسئول و گفتگوی دوستانه با وی شد.

حجت الاسلام و المسلمین روح الله امینی از طلاب جوان روستای روران از توابع براآن جنوبی و از طلبه های مدرسه ی دارالحکمه باقر العلوم، از جوانان پر تلاش در زمینه ی کار فرهنگی و مدیر مسئول کانون محبان فاطمه (س) می باشد .

استقبال طلبه ی جوان در این گفتگو انگیزه ی بیشتر ما را در این گفتگو بالا برد.
اصفهان شرق: مختصری از کانون روستا برایمان بگویید؟

کانون محبان فاطمه(س) در سال 89 با ثبت در اداره عالی مساجد کشور رسمیت پیدا کرد و هم اکنون 4 سال به طور رسمی فعالیت می کند. البته تاسیس این کانون از سال 85 با بنیاد خیریه حضرت مهدی بوده است و رسمی نشدن کانون طی سالهای قبل نتوانست فعالیت و دغدغه های جوانان روستا را کم رنگ کند. در اینجا لازم می دانم از پیگیری های شبانه روزی جهت ثبت کانون در شرکت های غیر تجاری استان اصفهان و دریافت شناسنامه ی ملی این کانون به عنوان تنها کانون ثبت شده در شرکت غیر تجاری در بخش مرکزی خبر دهم.
اصفهان شرق: در راس فعالیت کانون های موجود عملکرد فرهنگی از برنامه های شاخص اجرایی تلقی می شود، نظر شما در برگزاری این مراسم در مکان های مذهبی جهت حضور آحاد جوانان مناطق روستایی چیست؟

همکاری کانون ها با پایگاههای بسیج منطقه قابل شهود است و لیکن سعی بر این است تا پاره ای از برنامه ها مجزا اجرا شود تا بتوان با برنامه ریزی اقشار جوانان را به بطن کانون ها کشاند، در این زمان و با بیان دغدغه های فرهنگی از سوی رهبر انقلاب وظیفه ی ما در شناخت مسائل فرهنگی و اجرای آن در بین خواهران و برادران از اهم فعالیت های کانون است تا گوشه ای از فرامین مقام معظم رهبری را به انجام برسانیم .

روح الله امینی

اصفهان شرق: مسئولین در روستا به دلیل کوچک بودن محیط و بومی بودن افراد محلی با شناخت بر مسائل فرهنگی و معضلات پیش روی جوانان بهتر از هر نقطه ی دیگر از کشور می تواند همگام با کانون ها گام بر دارند، نظر مسئولین روستایی شما در حمایت از کانون ها به چه میزان می باشد؟

کانون محبان فاطمه(س) فعالیت های خوبی را در اعیاد قمری اجرا می کند و توجه جوانان در این زمینه قابل تحصین است و این در صورتی است که تقاضای زیادی از مسئولین روستا در کمک به برخی امور فرهنگی از سوی کانون شده است که متاسفانه پاسخی از سوی مسئولین صورت نگرفته است. لیکن تمام هزینه های صورت گرفته در زمینه ی فعالیت های فرهنگی از سوی دبیر خانه ی کانون داده شده است.

اصفهان شرق: اهداف خود را در چه زمینه ای قرار داده اید تا بتواند نتایج مثبتی در زمان کوتاه بر محیط بزرگ روستا بگذارد؟

بحث کاری ما و ماهیت آن فرهنگی و هنری می باشد و تلاش ما بر این است که بتوانیم در این زمینه فعالیت های مناسبی انجام دهیم تا بتوان به اشاعه ی فرهنگ ناب اهل بیت دست زد. البته برنامه های دیگری در دست اجرا می باشد ولی تمام این گروه برنامه ها در زیر چتر فرهنگ و هنر قرار دارد.

اصفهان شرق: در جذب جوانان به کانون نوع عضویت وعدم عضویت آنها در بسیج مد نظر شما می باشد؟
نوع نگرش جوانان و مهم بودن دغدغه های فرهنگی در نظر آنان از مهم ترین ویژگی ها ی مطرح شده در ورود افراد است تا فردی معضلات وارد شده به روستا را دغدغه نبیند، نمی تواند راه حل موضوع را ارائه دهد خوشبختانه اعضای کانون از جوانانی با اعتقاد بالا جهت بهبود شرایط موجود در راستای حمایت از گفته های مقام معظم رهبری و جامعه عمل پوشاندن به آن می باشد. کسی که کار فرهنگی انجام می دهد اگر صرفا بعد سیاسی داشته باشد نمی تواند موفق عمل کند و هدف ما شناخت مشکل و عمل به آن با زمان کوتاه و هزینه های حداقل می باشد.

اصفهان شرق: شعار شما در کانونی با فرهنگ اسلامی در چارچوب اعتقادی چیست؟ طرح کوچک، مفید کم هزینه و زود بازده که بتواند ثابت کند با هدف خیر جلو آمدن نتایج بالایی را به همراه دارد که نه تنها در قالب گزارش خلاصه نمی شود. بلکه کیفیت بالای کار را مد نظر دارد.
اصفهان شرق: شما به عنوان مدیر مسئول کانون فاطمه (س) تا این زمان از فعالیت پیش روی کانون روستاروران راضی بوده اید؟

در کنار هم بودن و با اراده ی قوی در تحقق برنامه های فرهنگی گام بر داشتن زمینه ی موفقیت است که در این رابطه گرو ههایی را جهت پیشرفت کیفی مسائل تشکیل داده ایم تا با جذب جوانان فعال، بتوانیم به اهداف فرهنگی نزدیک شویم و در این راه صرفا اجرای کار را نمی پسندیم و می توان گفت با مشارکت بالای جوانان روستا روران در این مسیر بتوان نمره ی ایده آل کسب کرد.
سخن آخر جلسه ی جوانان روستای روران
دغدغه ی کار فرهنگی را داشته باشیم تا موفقیت را لمس کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.