سرویس: اخبار شهرستان 19:55 - شنبه 11 مرداد 1399

در شورای بهداشت جرقویه علیا مطرح شد؛

امسال با حفظ اولویت سلامت، با رعایت پروتکل های بهداشتی عزاداری کنیم

بخشدار جرقویه علیا گفت: امسال باید روش عزاداری ها را تغییر دهیم و با رعایت پروتکل های بهداشتی به سلامت افراد و جامعه اهمیت دهیم.

به گزارش اصفهان شرق، شورای بهداشت جرقویه علیا با حضور مدیریت مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان، بخشدار، شهردار، دهیاران، اعضای شورای اسلامی شهرو روستا و اعضای هیئت امنای مساجد و روسای هیات مذهبی در حسینیه حضرت ابوالفضل شهر حسن آباد برگزار شد.

در این مراسم ابتدا بخشدار جرقویه علیا ضمن تبریک عید غدیر خم به حضار با اشاره به نزدیک شدن به ماه محرم گفت: امسال باید روش عزاداری ها را تغییر دهیم و با رعایت پروتکل های بهداشتی به سلامت افراد و جامعه اهمیت دهیم.

در ادامه مدیریت مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان نیز با اشاره به زیاد شدن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در اصفهان گفت: متاسفانه امروز نسبت به چند ماه گذشته ابتلا و مرگ و میر ناشی از این ویروس افزایش یافته است و برای مبارزه با این بیماری هیچ دارویی هنوز تجویز نشده است و فقط راه جلوگیری از انتشار آن رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ماسک و جلوگیری از تجمع افراد و در خانه ماندن می باشد.

دکتر منصوره ابوفاضلی در ادامه از مسئولین فرهنگی کانون ها، مدارس خواست در فضای مجازی در مورد فرهنگ سازی رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ماسک اطلاعات لازم را به مردم بدهند.

مدیریت مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان در ادامه خاطر نشان کرد: در منطقه شرق اصفهان در فصل تابستان ما امسال با دو موضوع روبرو هستیم یکی بیماری کرونا و دیگری بیماری سالک پس مسئولین مربوطه در این خصوص راهکارهای لازم را برای مردم در فضای مجازی بیان کنند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ماه محرم از مسئولین هئیت های مذهبی و مردم درخواست کرد عزاداری های امسال را به حداقل زمان ممکن کاهش دهند و از پذیرایی در محل مراسمات خودداری نمایند و در در فضای باز مراسم عزاداری برپا کنند و استفاده از ماسک را برای حضار اجباری نمایند.

دکتر ابوفاضلی اظهار امیدواری کرد همان طور که در در بحث مبارزه با کرونا در ماه های گذشته همه  مردم شرکت کردند در ماه محرم نیز همه با همکاری همدیگر پروتکل های بهداشتی که از طرف ستاد مبارزه با بیماری کرونا صادر می شود را به نحو احسن انجام دهیم  تا به امید خدا این بیماری را پشت سر قرار دهیم.

انتهای پیام/ احمد صادقی

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.