سرویس: اجتماعی 21:15 - دوشنبه 13 مرداد 1399

مسئول معاونت اجتماعی سپاه صاحب الزمان(عج):

تابستانی به رنگ «طرح مهر کریمانه» در اصفهان کلید خورد/ اهدای ۴۰۰ سری جهیزیه به زوج های جوان

مسئول معاونت اجتماعی سپاه صاحب الزمان(عج) گفت: طرح مهر کریمانه با اهدا 400 سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند اصفهانی با هدف تسهیل امر ازدواج آغاز شد و امیدواریم تا پایان سال جاری این رقم به 1100 سری جهیزیه برسد.

سرهنگ پاسدار ناصر چاووشی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اینکه رفع نیاز مردم، یکی از اهداف سپاه به جامعه است، اظهار کرد: بهترین راه دفاع از انقلاب و نظام، خدمت به مردم بوده و تلاش ما شناسایی نیاز جامعه محروم خواهد بود که در این خصوص، کمک به تسهیل امر ازدواج جوانان به عنوان هدف پیش رو قلمداد می شود.

مسئول معاونت اجتماعی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، ضمن تاکید بر اینکه بسیج و سپاه از بدنه مردم و برای مردم است، افزود: پیشگیری و مقابله با آسیب اجتماعی که جامعه با آن دست به گریبان است و همچنین خدمت رسانی به مردم جامعه، دو ماموریت مهم در معاونت اجتماعی سپاه خواهد بود که در این مسیر و به لطف خداوند، پرتوان حرکت می کنیم.

وی با اشاره به اینکه ارتباطی تنگاتنگ در بحث آسیب اجتماعی و خانواده وجود دارد، تصریح کرد: یکی از آسیب هایی که امروزه با آن رو به رو هستیم، کاهش میزان ازدواج و به دنبال آن بالا رفتن سن ازدواج جوانان و کاهش جمعیت است که باید به عنوان آسیب اجتماعی جدی مطرح و در این راستا طرح هایی عملیاتی و در جهت رفع این آسیب شکل گیرد و اجرایی شود.

*طرح مهر کریمانه ادامه دارد

چاووشی با بیان آغاز «طرح مهر کریمانه» در تابستان 99 متذکر شد: سه هدف در ترویج امر ازدواج جوانان از سوی سپاه دنبال شد که ترغیب و تشویق جوانان، تسهیل ازدواج و تحکیم پیوند خانواده و ارتقاء سطح مهارت؛ از جمله اهداف پیش روست که بحث تامین جهیزیه یکی از طرح های عملیاتی در رابطه با تسهیل ازدواج جوانان است.

وی ادامه داد: طرح جهیزیه ارزان قیمت از جمله طرح های مهم سپاه اصفهان به شمار می رود که افراد ساکن در جغرافیایی استان، بسیجی و غیر بسیجی با حداقل توان تامین جهیزیه را شامل خواهد شد و به لطف خدا و همراهی خیرین، در شش ماهه اخیر 600 سری جهیزیه ارزان قیمت در بین خانواده های مشمول این طرح توزیع شد و امیدواریم تا پایان سال جاری، این رقم به 1100 سری جهیزیه ارزان قیمت برسد.

مسئول معاونت اجتماعی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به اینکه، حفظ کرامت خانواده ها از جمله موارد مهم در طرح مهر کریمانه است، خاطرنشان کرد: توزیع 22 قلم جهیزیه ارزان قیمت با کیفیت بالای کالای ایرانی، با حفظ شان و کرامت خانواده های ایرانی خواهد بود و تمام تلاش ما این بوده تا زوج های جوان به دلیل نداشتن جهیزیه از آغاز یک زندگی همدل، جا نمانند.

وی با اشاره به اینکه کم ترین مبلغ از فرد متقاضی جهیزیه ارزان قیمت، بابت این جهیزیه دریافت می شود، گفت: ارزش ریالی یک سری جهیزیه شامل 350 میلیون ریال است و فقط مبلغ 14 میلیون 700 هزار تومان از درخواست کننده های این جهیزیه دریافت می شود.

چاووشی اظهار کرد: اطلاع رسانی و ثبت نام در این طرح با پایگاه های بسیج برادر است و در این مسیر، راستایی آزمایی طبق بانک اطلاعاتی جمع آوری شده با پایگاه های بسیج خواهران خواهد بود.

*توان مضاعف برای طرح ساخت مسکن موقت برای زوج های جوان

مسئول معاونت اجتماعی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به اینکه در روند تسهیل ازدواج باید خانه های پازل را کنار هم قرار دهیم، متذکر شد: تامین جهیزیه یکی از اجزاء جورچین ازدواج است و انشالله بتوانیم در ادامه تکمیل پازل رفع آسیب اجتماع، نهضتی را راه اندازی کنیم تا با ساخت سوئیت های 50 متری برای زوج های جوان، به سمت تامین مسکن موقت پیش رویم.

وی در ادامه طرح های تسهیل ازدواج به طرح راویان وصال اشاره و خاطرنشان کرد: معرفی دختر و پسران جوان از فرایند مهم در امر ازدواج است که در این روزها کمرنگ شده است و در این خصوص، معاونت اجتماعی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان در طرح راویان وصال با شناسایی روایان معتمد؛ ارتباط چهره به چهره و تلفیقی از سبک واسطه گری سنتی و مدرن را تقویت می کند تا قدمی مثبت در معرفی دختر و پسر و شکل گیری ازدواج انجام شود.

چاووشی در پایان خاطرنشان کرد: با توکل به خدا و توسل به اهل بیت(ع)، به صورت پرتوان با هدف حمایت از محرومان و مستضعفان و رفع محرومیت در مناطق کمتربرخودار استان اصفهان، پیش خواهیم رفت و آن چیزی که برای ما ضرورت دارد این است که جوانان را دریابیم.

انتهای پیام/ زهرا شجاعی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.