اصفهان شرق

مدارس کلیه پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند/ والدین نگران حضور فرزندان خود در مدارس نباشند

کدخبر: 201145
1399/05/13 در ساعت 09:57

به گزارش اصفهان شرق؛ رئیس آموزش و پرورش جرقویه علیا در ابتدای جلسه ضمن تبریک عید سعید قربان و غدیر به حضار با اشاره به بحث بیماری کرونا و نگرانی والدین  با نزدیک شده به زمان بازگشایی مدارس گفت: با تلاش کارشناسان و مدیران مدارس قبل از حضور دانش آموزان  در کلاسها محیط مدرسه کاملا ضدعفونی و کلیه پروتکل های بهداشتی رعایت خواهد شد و والدین هیچ نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

عباس تیموریان در ادامه تاکید کرد: البته همکاری کلیه خانواده ها در این امر بسیار مهم است و برای پیشگیری و مبارزه با این بیماری باید کلیه عوامل اجرایی مدارس، خود دانش آموزان و خانواده ها نقش داشته باشند.

در ادامه معاونت پشتیبانی اداره آموزش و پرورش جرقویه علیا با اشاره به اجرا شدن پروژه مهر در مدارس گفت: مدیران مدارس در زمان باقی مانده تا بازگشایی مدارس باید در حد توان در اجرایی کردن پروژه مهر در ابعاد مختلف تلاش کنند.

عباس هاشمپور در ادامه با اشاره به موضوع بهداشت در مدارس گفت: یکی از موضوعات مهم در این خصوص نصب شیرهای پدالی در سرویس های بهداشتی مدارس است که باید با همکاری خیرین وشهرداری و بخشداری این موضوع به طور جد پیگیری شود.

وی در ادامه با اشاره به  ماده 18 حمل و نقل سرویس دانش آموزان مدارس بر لزوم شفافیت و ساماندهی مناسب سرویس مدارس گفت: سرویس مدارس به نحوی اداره شود که امنیت و ایمنی دانش آموزان و اعتماد و آرامش والدین تامین شود و خانواده ها هیچ گونه نگرانی در این موضوع نداشته باشند.

در ادامه جلسه بخشدار جرقویه علیا نیز در سخنان کوتاهی از مسئولین آموزش و پرورش جرقویه علیا که در جهت ایجاد فضایی امن برای دانش آموزان تلاش می کنند تقدیر و تشکر کرد.

اعضای شورای آموزش و پرورش بعد از بحث و تبادل نظر موارد ذیل را مصوب کردند.

شهرداری در جهت پیگیری و گرفتن مجوز برای رانندگانی که قصد همکاری در سرویس حمل و نقل دانش آموزان را دارند اقدامات لازم را انجام دهد

مدیران مدارس در جهت اجرای پروتکل های بهداشتی وایجاد فضایی بهداشتی و امن تلاش کنند.

مدیران در اجرایی کردن پروژه مهر در حد توان و امکانات موجود فعالیت کنند.

نیروی انتظامی  نظارت کافی بر سرویس حمل و.نقل دانش آموزان در ساعات اولیه صبح و هنگام تعطیلی مدارس داشته باشد.

تهیه فرم دانش آموزی به صورت اختیاری و  با نظر خانواده ها صورت گیرد و با توجه به وضع اقتصادی امروزی از حالت اجباری خارج شود.

نصب شیرهای پدالی در مدارس با همکاری خیرین و شهرداری و بخشداری پیگیری شود.

کاهش اجاره اماکن متعلق به آموزش و پرورش که در اختیار مهد کودک و پیش دبستانی است تا ان ها نیز در این وضع اقتصادی شهریه کمتری از خانواده ها دریافت کنند و کمکی برای خانواده های ضعیف باشد.

زمان بازگشایی مدارس طبق نظر ستاد مبارزه با کرونا انجام خواهد شد.