اصفهان شرق

نکات مهم بهداشتی، ویژه کنکوری‌ها در شرایط کرونایی

کدخبر: 201088
1399/05/12 در ساعت 14:40

به گزارش اصفهان شرق؛ هر سال کنکور سراسری طبق زمان‌های مقرر برگزار می‌شود تا دانشجویان بتوانند با شرکت در آن و بعد از نمره قبولی در دانشگاه مربوطه ثبت نام کنند.

اما امسال شرایط کمی متفاوت تر شده است و بروز ناگهانی ویروس کرونا با اما و اگر‌های زیادی برای برگزاری کنکور سراسری همراه شده است، به گونه‌ای که داوطلبان چندین بار شاهد تعویق آن و برگزاری مجدد کنکور در روز‌های مساعد‌تر بودند.

اما تعویق مجدد آن کار را برای داوطلبان سخت‌تر می‌کرد؛ چرا که با نزدیک شدن به فصل پاییز، شیوع ویروس آنفلوانزا هم گریبانگیر افراد می‌شود و بعد از کنکور سراسری باید  شاهد دو برابر شدن تعداد بیماران باشیم.

به همین منظور وزارت بهداشت، وزارت علوم و سازمان سنجش تصمیم به برگزاری کنکور در شرایط فعلی گرفتند و زمان‌های آینده را برای انجام این کار نامساعد دانستند. براین اساس رعایت برخی از نکات برای مقابله با ویروس کرونا در زمان برگزاری آزمون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باعث تضمین سلامت جسمانی شما می‌شود.

اگر کنکوری هستید این نکات را رعایت کنید

– هنگام ورود به سالن فاصله اجتماعی را رعایت کنید.

– اشیاء و سطوحی مانند صندلی ها، دستگیره در‌ها و شیرآلات سرویس بهداشتی را قبل از لمس کردن ضدعفونی کنید.

– تلفن همراه خود را در خانه بگذارید تا در محل آزمون ناچار به تحویل آن نباشید.

– قبل از شروع آزمون از حضور در تجمعات خودداری کنید.

– بعد از اخذ اثر انگشت از شما، حتما دستانتان را با پد الکلی تمیز کنید.

– حتما همراه خود خوراکی داشته باشید و از مصرف خوراکی‌های پذیرایی شده، پرهیز کنید.

– حتما از تهویه محل آزمون اطمینان حاصل کنید و در صورت مناسب نبودن آن حتما گزارش دهید.

–  بعد از اتمام آزمون هرچه سریع‌تر به ترک محل مورد نظر اقدام کنید.

از رعایت این نکات بهداشتی در جلسه کنکور غافل نشوید

– بعد از اتمام آزمون حتما تمام وسایل تان را با الکل ضدعفونی کنید و به هیچ عنوان وسایل غیر ضروری مانند دستبند یا انگشتر با خود به همراه نداشته باشید و در صورت امکان از بردن ساعت مچی هم به محل آزمون خودداری کنید.

– در صورت نبود ساعت دیواری از مراقبان درخواست کنید تا ساعتی را برای مدیریت دقیق‌تر زمان در اختیارتان قرار دهند.

– در زمان برگزاری آزمون حتما از ماسک و دستکش استفاده کنید و به هیچ عنوان آن را در نیاورید؛ چرا که ممکن است ذرات تنفسی در هوا باقی مانده باشند و با درآوردن آن یا خودتان مبتلا شوید یا در صورت ناقل بودن آن را به دیگران سرایت دهید.

ممکن است برخی از داوطلبان کنکور به علت شیوع ویروس کرونا از رفتن به محل برگزاری آزمون و شرکت در کنکور خودداری کنند، اما با رعایت تمامی توصیه‌های بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک، دستکش، شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون یا مایع و در صورت نبود با استفاده از الکل می‌توانند تا حدود بسیار زیادی با ویروس کرونا مقابله کنند.