سرویس: غیر تولیدی 19:04 - شنبه 11 مرداد 1399

بهره‌برداری از فاضلاب چادگان در سال آینده به شرط تأمین اعتبار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: اجرای سازه تصفیه‌خانه فاضلاب چادگان به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و برای تکمیل ۲۹ کیلومتر شبکه جمع‌آوری باقیمانده و تصفیه‌خانه آن به حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اگر اعتبار مورد نیاز تخصیص یابد، در سال ۱۴۰۰ شاهد بهره‌برداری آن خواهیم بود.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از روابط عمومی آبفای اصفهان، هاشم امینی با اشاره به ضرورت تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب شهر چادگان گفت: شهر چادگان در مجاورت سد زاینده‌رود قرار دارد و به منظور دفع سالم و بهداشتی فاضلاب این منطقه، تکمیل هر چه سریع‌تر  این تصفیه‌خانه ضروری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اظهار داشت: هم‌اکنون اجرای سازه تصفیه‌خانه فاضلاب چادگان به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و برای تکمیل ۲۹ کیلومتر شبکه جمع‌آوری باقیمانده و تصفیه‌خانه آن، با سیستم یو اف، تجهیزات الکترومکانیکال، ادوات پمپ و سایر ملزومات به حدود  ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اگر اعتبار مورد نیاز تخصیص یابد، در سال ۱۴۰۰ شاهد بهره‌برداری آن خواهیم بود.

وی ادامه داد: شهرستان چادگان به دلیل داشتن آب و هوای کوهستانی، دارای منابع آبی غنی زیرزمینی است و شرایط اقلیمی این شهرستان موجب شده سد زاینده‌رود در این منطقه واقع شود، بنابراین راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب برای جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی و سطحی  در این شهرستان از ضرورت بالایی برخوردار است.

امینی با بیان اینکه از سال ۹۲ اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر چادگان آغاز شده است، ابراز داشت: این تصفیه‌خانه با سیستم فیلتراسیون دو لایه یو اف که یکی از بهترین روش‌های تصفیه در دنیاست در حال احداث است و ظرفیت تصفیه آن ۲ هزار و ۳۳۰ مترمکعب در شبانه‌روز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در ارتباط با اجرای شبکه فاضلاب شهر چادگان بیان داشت: تا کنون حدود ۳۳ کیلومتر از ۶۲ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر چادگان اجرا شده است؛ همچنین  همزمان با اجرای شبکه فاضلاب کلکتور این شبکه نیز در حال اجراست.

وی با اشاره به جمعیت ۳۵ هزار نفری شهرستان چادگان گفت: ۶۱ روستا تحت پوشش آبفا چادگان قرار دارد که از این رقم، ۱۴ روستا در حاشیه رودخانه قرار دارد.

امینی افزود: اجرای تأسیسات و ادامه روند تکمیل و احداث فاضلاب چادگان باید با حساسیت‌های ویژه‌ای دنبال شود چرا که برخورداری مردم از خدمات شبکه فاضلاب یکی از مطالبات به حق آن‌هاست و تا کنون برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب چادگان بیش از ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

انتهای پیام

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.