سرویس: اخبار شهرستان 12:43 - پنجشنبه 09 مرداد 1399

در مراسم افتتاح خانه عالم روستای کمال آباد جرقویه علیا مطرح شد:

احداث خانه عالم با هدف نشر و گسترش فرهنگ دینی و معارف قرآنی است

در آستانه عید سعید قربان و با حضور فرماندهی بسیج ناحیه امام علی(ع)، بخشدار، روحانیون، دهیار و اعضای شورای روستا، فرماندهی حوزه پنج امام محمد باقر(ع) خانه عالم روستای کمال آباد با مساحت 160 مترمربع به بهره برداری رسید.

به گزارش اصفهان شرق؛ در آستانه عید سعید قربان و با حضور فرماندهی بسیج ناحیه امام علی(ع)، بخشدار، روحانیون، دهیار و اعضای شورای روستا، فرماندهی حوزه پنج امام محمد باقر(ع) خانه عالم روستای کمال آباد با مساحت 160 مترمربع به بهره برداری رسید.

در این مراسم سرهنگ داستانی با تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت: احداث و ساخت خانه عالم برای استقرار و حضور روحانی با هدف نشر و گسترش فرهنگ و معارف قرآنی در مناطق روستایی و شهری امری ضروری است.وی با اشاره به اینکه هدف از ایجاد خانه عالم در روستاها و شهرها ارتباط مردم با روحانیون و رفع دغدغه‌های دینی و مذهبی آنان است، بیان تاکید کرد: در راه دین و ترویج اندیشه‌ها و آموزه‌های دینی هر اندازه که هزینه شود، کم است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید باورهای دینی مردم و به‌ویژه نسل جوان را بیش از پیش تقویت کرد ، یادآور شد: حفظ و ترویج معارف دینی، تبلیغ احکام اسلامی در مناطق برای حضور تمام وقت مبلغان در مناطق به منظور ترویج و نشر معارف و آموزه‌های دینی از اهداف ساخت و افتتاح خانه عالم در روستاها و شهرها است.

در ادامه بخشدار جرقویه علیا نیز ضمن تبریک عید سعید قربان و غدیر به حضار از مردم ولایتی روستای کمال آباد، دهیار و اعضای شورای اسلامی که در ساخت این بنا همکاری لازم را داشتند تقدیر و تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد که این رویه در دیگر روستاهای منطقه نیز ادامه داشته باشد.

خانه عالم روستای کمال آباد در زمینی به مساحت 160 متر مربع ساخته شده است که زیر بنای آن 120 مترمربع است و هزینه ساخت آن یک میلیارد و 300 میلیون ریال که با همکاری قرارگاه مرکزی محرومیت زدایی، دهیاری و شورای اسلامی روستای کمال آباد، خیرین، بسیج سازندگی ناحیه امام علی (ع) و اهالی روستا پرداخت شده است.

انتهای پیام/صادقی
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.