سرویس: غیر تولیدی 10:27 - شنبه 11 مرداد 1399

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

جهاد دانشگاهی یک الگویِ اقتصادی سالم مبتنی بر نگاه اسلامی ارائه دهد

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در ۴۰ سال گذشته هنوز نتوانسته‌ایم یک الگوی اقتصادی سالم مبتنی بر نگاه اسلامی داشته باشیم و جهاد دانشگاهی باید برای حل این مسئله به میدان بیاید و این مأموریت مهم را بر عهده بگیرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ احمد سالک در خصوص ۱۶ مرداد، سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی و خدمات این نهادِ انقلابی، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی وجود سازمان‌ها و تشکیلاتی است که توانسته‌اند اهداف نظام اسلامی را در داخل پیاده کنند و موجب تحکیم انقلاب شوند که یکی از این نهادها جهاد دانشگاهی است که در ۴۰ سال گذشته خدمات ارزنده‌ای به کشور کرده است، بنابراین باید قدر این نهادهای انقلابی را بدانیم و آنان را حمایت کنیم.

وی افزود: مهم‌ترین فعالیتی که جهاد دانشگاهی کرده و در اذهان ماندگار شده است تحقیق و پژوهش در حوزه‌های مختلف است. این تحقیقات، تحول علمی بسزایی در کشور به وجود آورده است به طوری که شخصیت‌های علمی و سیاسی کشور را به این نوع از تحقیقات جذب و راغب کرده است که این مهم از شاخصه‌های اصلی جهاد دانشگاهی است.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند بسیاری از جوانان نخبه را که در راستای فعالیت‌های علمی در کشور کار می‌کنند به خود جذب کند.

سالک تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با حضور در عرصه‌های مختلف برای حل معضلات داخلی کشور توانسته کمک زیادی به تصمیم سازان مملکت کند. بنابراین جهاد دانشگاهی یکی از نهادهای مؤثر در نظام اسلامی است که باید روز به روز تقویت شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چه مأموریت‌های جدیدی باید به جهاد دانشگاهی واگذار شود، ادامه داد: مهم‌ترین موضوعی که هم‌اکنون در دستور کار نظام اسلامی داریم تحقق یک اقتصاد سالم و جهان شمول است به این معنا که باید الگویی از اقتصاد را در سطح جهان ارائه دهیم که مبتنی بر مجموعه‌ای از ارزش‌های دینی، انقلابی و اسلامی باشد. در ۴۰ سال گذشته هنوز نتوانسته‌ایم یک الگوی اقتصادی سالم مبتنی بر نگاه اسلامی داشته باشیم و جهاد دانشگاهی باید برای حل این مسئله به میدان بیاید و این مأموریت مهم را بر عهده بگیرد.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، افزود: حل معضل بیکاری، تقویت پول ملی، کاهش تورم و تدوین برنامه‌ای مدون برای استفاده بهینه از ذخایر منابع طبیعی از مهم‌ترین اولویت‌های امروز کشور است که جهاد دانشگاهی می‌تواند در این زمینه‌ها ورود کند و مأموریت‌های جدیدی بر عهده گیرد.

سالک در پاسخ به این سؤال که ارتباط شما با جهاد دانشگاهی در سال‌های اخیر چگونه بوده است، گفت: زمانی که در کمیسیون فرهنگی مجلس بودم جزوات و مقالات جهاد دانشگاهی را در مقوله فرهنگ مورد مطالعه دقیق قرار می‌دادم و اعضای کمیسیون از نقطه نظراتی که در این مقالات برای توسعه فرهنگِ کشور بود استفاده می‌کردند.

انتهای پیام/ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.