سرویس: غیر تولیدی 17:44 - جمعه 10 مرداد 1399

استقبال مداحان اصفهانی از توصیه رهبر انقلاب در مورد عزاداری/ ستاد کرونا تصمیمات لحظه‌ای نگیرد

مداحان سرشناسان اصفهان ضمن استقبال از توصیه رهبر معظم انقلاب درمورد عزاداری ماه محرم، از ستاد کرونا خواستند که تصمیمات لحظه‌ای اتخاذ نکند.

به گزارش اصفهان شرق؛ سیدرضا نریمانی مداح اهل بیت (ع) درپی بیانات مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری جلسات محرم اظهار داشت:سلامت مردم برای ما خیلی خیلی مهم و واجب است، از طرفی ما تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم.

این مداح اهل بیت ادامه داد: فقط چند نکته باید مدنظر قرار گرفته شود؛ اولا در تصمیم‌گیری برای محرم، حتماً از متخصصین استفاده شود و هرچه زودتر شرایط و پروتکل‌های محرم را اعلام کنید که ما فرصت فراهم کردن شرایط را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اگر تصمیمی گرفته و اعلام شد، به هیچ عنوان تغییر نکند و مثل دعای عرفه تصمیم گرفته و اعلام شده، لغو نشود.

سلامت مردم برای هیأتی‌ها بیش از دیگران مهم است

همچنین حمید علیمی، دیگر مداح سرشناس اصفهانی نیز پس از سخنان امروز رهبر معظم انقلاب، با بازنشرپستی که میثم مطیعی منتشر کرده بود، در صفحه شخصی خود نوشت: سلامت مردم بیش از دیگران برای هیأتی‌ها مهم است.

وی ادامه داد: ما تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم؛ اما یک حرف بزنید؛ نه مثل تجربه روز عرفه که نهاد«آ» صبح یک چیز بگوید؛ ظهر نهاد «ب» یک چیز بگوید و عصر همه خلاف هم باشند.

این مداح اصفهانی نوشته است: عید غدیر نزدیک است؛ اگر نظری دارید اولا بین خودتان جمع‌بندی کنید و ثانیا زودتر اعلام کنید.

پیش از این استاندار اصفهان روز گذشته  با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام و معاندان نظام تقابل بین دین و سلامت را دنبال می‌کنند، گفت: در برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌ها نباید به گونه‌ای عمل کنیم که در میدان دشمن بازی کنیم.

وی ادامه داد: با اشاره به تصمیمات شورای فرهنگ عمومی و ستاد مدیریت بیماری کرونا افزود: براساس پروتکل‌ها برگزاری عزاداری ماه محرم نیز مشروط به زدن ماسک، کاهش زمان اجرای برنامه‌ها، سوق دادن نذورات به مواسات مومنانه، بسته‌بندی و بهداشتی بودن نذورات غذایی و رعایت دقیق موازین بهداشتی است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.